Saker som medicin ej kan ändra på

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208608 av Fantasio
Jag vet att vården tror jag har vanföreställningar och det har jag, men allt är inte fantasier och vanföreställningar. Jag har utsatts för rekryteringsförsök av SÄPO. De gjorde sin framstöt när de trodde att jag var rädd efter en incident. Däremot får jag felaktigt för mig att de fortfarande är ute efter mig.

Jag känner mig ofta övervakad när jag är ute och går och det orsakar visst obehag. Jag är helt klar i skallen, men känslan att vara uttittad och förföljd finns där ändå.

Jag tror mig ha speciella krafter. Men jag är långt ifrån fullärd och har inte lärt mig hantera dem. Ungefär som i serien "Titta han flyger": "Skolläraren Ralph Hinkley blir tilldelad en dräkt - liknande den Stålmannen bär - av några utomjordingar som landar med ett rymdskepp ute i öknen. Tillsammans med FBI-agenten Bill Maxwell använder de dräktens superkrafter till att fånga allehanda skurkar och spioner. Problemet är bara att Ralph tappar bort instruktionsboken, så han får pröva sig fram vad han kan göra med hjälp av dräkten. Han flyger rätt vingligt och har speciellt svårt med landningarna."

Vad har du för vanföreställningar du inte kan bli kvitt trots medicinering? Har du lärt dig leva med dem?
Mer
4 år 4 månader sedan #1208620 av Cosmos
Jag tycker jag aldrig blivit frisk. Det handlar alltid om att grannarna vill mig illa och tänker döda mig om jag inte gör som de vill. Om detta inte är sant, men jag kan inte tro på att det skulle vara inbillning, så tror jag inte alls på mig själv. Nya grannar har flyttat in, de springer ideligen i trappen och har försökt ta sig in mitti natten. Ja, jag hörde tydligt hur någon utifrån tog tag i dörrhandtaget och tryckte ner. Har ringt och berättat men vad spelar det för roll? Men man har numera satt upp en kamera för att förhindra stölder efter det att det skett sådana den närmsta tiden.

Jag vet att jag blir kallad för rasist nu, men nu har ännu flera invandare flyttat in, det är spring i trappan, högljutt och nycklar är på drift. De som tog sig in i förrådet och vandaliserade en gammal mans trehjulings el-cykel, måste ha haft nyckel. Tidigare var vi bara svenskar som bodde här; då hände ingenting, det var tryggt och lugnt, numera är alla rädda inklusive jag själv. Jag har hört av mig till hyresvärden men de vågar inte ta tag i problemen med mindre att de kallas för rasister.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208622 av Fantasio
Vad jobbigt, Cosmos. Är man redan bräcklig (som jag är och kanske du är) spär det på ens dåliga mående.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208625 av memphis
När jag väl börjar tro starkt på något så finns det ingen medicin i världen som kan ta bort det. Jag kan då inse att andra tolkar det som att jag har vanföreställningar, men det är ingenting jag skulle tro på själv. Jag vet hur det ligger till, liksom. Jag är den ende som vet hur det ligger till i sådana situationer.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by memphis.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208645 av Fantasio
Jag vill gärna se mig som en öppen människa. Jag tar in information hela tiden, men oftast blir det ingenting vettigt gjort av den. Jag tror fullt och fast på att jag har förmågor. Bara jag lär mig bemästra dem, dra personlig vinning av dem. Fast det kanske är sataniskt. Göra saker för att man själv ska tjäna på dem. Men jag vill hjälpa folk, jag vill bara bli hjälpt själv också. Är det så fel?
Mer
4 år 4 månader sedan #1208666 av Clean
Jag har flera vanföreställningar. Ett av dom är att SÄPO övervakar mej för dom tror jag är en helt galen krigsmaskin. Och sedan tror jag att utlandets underrättelsetjänster vill åt mej.

Så ibland är jag rädd att jag ska bli bortförd, torterad (för information) och dödad (när dom har fått reda på information som jag inte besitter).

Helsnurrigt!