Svart magi

Mer
4 år 4 månader sedan #1212865 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svart magi
Ett dygn på avdelning kostar nog 5000 kr. En plats på gruppboende 500 000 kr per år. Gruppboende är billigare, men egentligen ingen vård annat än koll att man tar medicinen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1212866 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svart magi
Då måste injektioner med jämna mellanrum vara ännu billigare.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250058 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Svart magi
Har själv väldigt mycket för mig samma sak som du, men när jag tänker efter så är de som gör såna ting förmodligen inte schyssta mot varandra heller.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250063 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svart magi
Var tvungen att kolla vem som startat den här tråden. Det var Slyngelsnubben i december 2019.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250074 av wasp
Svar från wasp i ämnet Svart magi

Slyngelsnubben skrev: Detta samhället styrs av svart magi, elaka intentioner har förstört mitt liv, jag blev diskriminerad ända sen jag var liten och det drev mig vansinnig. Allt handlar om pengar utan pengar hade de aldrig gett oss medicin de hade antagligen avrättat oss.


Visst handlar det om pengar, men med läkares och sjuksköterskors etik handlar det om att rädda liv. Bara lindra, aldrig skada! Tack vare medicinen funkar du drägligt också!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250080 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Svart magi
Det är väldigt mycket okunskap och fördomar plus människosyn, har man en något skev människosyn använder man okunskap och fördomar istället för att samla in fakta och göra din egna slutsats, det gäller inte bara psykisk ohälsa, det kan vara människor från annat land och kultur, äldre, handikappade etc. Hur du väljer att se på det har med din människosyn att göra och att du inte lägger över dina misslyckande eller besvikelser på någon annan och tar ut det i avsky och hat, en grupp där som gärna drabbas är nog gärna invandrarna och då särskilt araber eller ska jag säga muslimer men de är som vi och det avgörande hos individen är återigen deras människosyn sen påverkar kultur och mående