Höjden

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1213002 av optima
Höjden skapades av optima
Tankarna gick fram och tillbaka, fördjupade sig på kvarknivå om minsta lilla jag tänkte mig eller någon sa, återkommande. En världsbild, sanning, jag byggt upp månaderna innan. Färger och ord, hade stor betydelse för mig och jag kunde tolka dem på tusen sätt inom en sekund. Jag var professor i färgtolkning.

I våran storstad. Hade med mig min gamla armévattenflaska, en påse jordnötter och en Situation Stockholm i ryggan. Drack en snabb kaffe på ett fik, där satt en hemlös som höll på att bli utkastad för hen hade så mycket bagage, som jag försvarade. Väktare kallades på plats och hotade mig så jag lyckades hålla käft och gick rasande därifrån. Vidare mot ett höghus och irra runt, fram och tillbaka, i korridorerna. I tankarna hade jag som ett spel jag var tvungen att klara av. Till slut hamnade jag efter övertalning att låsa upp dörr och bovaktigt lirkande av andra, på balkongen till en penthouse. I fönstret såg jag en man titta på TV i sitt vardagsrum. Yes! Jag klarade spelet. Så jag går självklart fram till balkongdörren, knackar på, och frågar mannen om han kan bjuda på en kopp kaffe? Han vart väldigt fundersam och rädd och sa att jag inte kunde få kaffe.

Så kom en väktare. De båda trängde in mig i ett hörn och förhörde mig. Nödtrappor nära – jag klämde mig dit och hoppade ned ett par våningar en hel trappa i taget med väktaren bakom tills jag fattade att jag inte kunde vinna, och stannade. Väktaren ramlade och slog sig i trappen, jag frågade snällt hur det gick. Han reste sig och grep fast mig. Fick inget svar tillbaka. Så kom polis på plats och jag skakade hand med dem. "Nej nej, jag ville bara ha lite kaffe". Att jag hade forcerat mig till balkongen var ju uppenbart. De släppte mig fri att gå.

Konstigt, att tänka tillbaka på allt nu. Jag har tur som inte varit med om mer än skrivet..

Har någon annan en komisk händelse som den vill dela med sig av?

Mvh, Optima
Last edit: 4 år 3 månader sedan by optima.
Mer
4 år 3 månader sedan #1213027 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Höjden

optima skrev: Jag skrev et långt inlägg som blev för personligt och tråkigt. Så jag raderade den. :)


Hej och välkommen till viska vet att inte skriva allt, men konstigt nog släpper jag igenom allt som mitt huvud håller på med. Bor du i Göteborg kan vi ses antingen på stan eller du kan komma hit. Jag bor 7 minuters promenad till psykakuten på Östra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1213028 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Höjden
Ja, höjden apropå det är området jag bor i kallat Robertshöjd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1213031 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Höjden
300



om du vill radera nån post som du skrivit så är det bara att ta bort all text och ersätta med ett mellanslag och välja spara inlägg.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1213053 av optima
Svar från optima i ämnet Höjden
Hej Nissegosse! Jag tackar så vänligt
Mer
4 år 3 månader sedan #1213055 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Höjden

optima skrev: Hej Nissegosse! Jag tackar så vänligt

Det var så lite så. Ha en bra dag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum