Tankestörning?

Mer
4 år 3 månader sedan #1215747 av koi
Tankestörning? skapades av koi
När tankar inte kommer ut? De samlas och blir kaos. Kan inte sova. Kaos i huvudet. Ska ringa psyk imorgon.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215757 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Tankestörning?
ibland behöver man kanske vädra tungan lite bara.



Matteus 10:41-42 Svenska 1917 (SV1917)

^41 Den som tager emot en profet, därför att det är en profet, han skall få en profets lön; och den som tager emot en rättfärdig man, därför att det är en rättfärdig man, han skall få en rättfärdig mans lön.

^42 Och den som giver en av dessa små allenast en bägare friskt vatten att dricka, därför att det är en lärjunge -- sannerligen säger jag eder: Han skall ingalunda gå miste om sin lön.»



Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216006 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tankestörning?
Du har nog ökat tankeflöde? Det är ett positivt symptom, som brukar minska av antipsykotika.
Läs mer om tankestörningar:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2229-tankestoerningar
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1216065 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankestörning?

koi skrev: När tankar inte kommer ut? De samlas och blir kaos. Kan inte sova. Kaos i huvudet. Ska ringa psyk imorgon.


Efter en vaknat, inte sover på dagen efter, då går larmet hos mig, eftersom jag har Peratsin tabletter så tar jag en extra dagsdos och i vanliga fall administreras min Trilafon genom injektioner samt att jag har ingen Benzo att sova på utan jag har sederande mediciner att sova på. Har du Benzobaserad sömnmediciner vågar jag inte säga hur du skall göra, men själv tar jag dubbel dos på det jag har att sova på. (De är quetiapine 10mg Theralen 5 st tabletter nu har jag flytande theralen doppar i röret och drar upp sväljer det samt Lergigan 1 st tablett) Sover jag inte i rimlig tid sätter jag som sista alternativ på mig Hörlurar då trådlösa om du har och vrider upp volymen på max sjunger med i musiken tyst i tanken, det slår ut varje röst i skallen, då förhoppningsvis sover du. Sover du vaknar du med högsta ljud i hörlurarna och dagen som kommer är en helt vanlig dag. Om inte uppsök psykiatrin. På det har jag inte legat på psyke sedan årsskiftet 1986-1987 på det är jag den som varit utan inläggning på viska.se längst.

Lycka till '

Samråd med din behandlande psykiatriker om du får ta högre dos utav din medicin du sover på samt att du frågar om du får ta mer utav medicinen utav dit antipsykotika, viktigt då när man är nära inläggning kan man stävja en vardande psykos, eller en annan antipsykotika, som är så man sover på den. typ Quetiapine var beredd att när du tar den första gången, då alltid startdosen 50 mg, var beredd på att sova första gången att du är klädd för att sova. visste inte det första gången höll på att somna innan jag lagt mig. För mig gick det ruskigt fort. Med ett Uppvak för toa sov jag inklusive toa i 10-timmar

Det om Antipsykotika om du hamnar på psyket det första de gör är en injektion som du slocknar på och sover, en akut medicin typ gammal Depå neuroleptika av cisordinol

Eller zyprexa efter det akuta bör du sluta direkt då Cisordinol har stora biverkningar av rastlöshet och Zyprexa stor viktuppgång, i alla lägen efter den akuta fasen bör den sättas ut snarast och återgå till din vanliga Antipsykotika

Biverkningar på cisordinol är rastlöshet och stelhet för det använd Akineton

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216157 av koi
Svar från koi i ämnet Tankestörning?
Har 200 mg Quetiapin att sova på. Alla mina benzo har blivit gamla. Vågar man använda dem ändå? Måste sova. Har sovit 5 timmar på 2 dygn. Jag känner inte min kropp. Ångesten sliter i mig. Och psykdoktorn hör av sig 2 januari. I bästa fall.

Kanske ska tinga mobila teamet.

Har musik i hörlurarna. Somnar. Sent. Men vaknar igen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216175 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankestörning?
Tvivlar på att medicinen blir för gammal.