En och samma vanföreställning

Mer
4 år 3 månader sedan #1220651 av Clean

Geta skrev: Att vara romantisk är inte det samma som att vara god. Onda människor kan vara väldigt sentimentala.
Diktatorer omger sig gärna med barn och djur.


Vad menar du med "väldigt sentimental"?
Mer
4 år 3 månader sedan #1220658 av Geta
Man visar upp sig som motsatsen till det man är.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1220784 av Fantasio
"Interzone är en brittisk science fiction-tidskrift" står det på Google. Men det är även en topphemlig organisation. Min kp vet om den, jag återkommer till ämnet när jag mår lite sämre. Jag har en och samma vanföreställning.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221585 av IngeF

Clean skrev:

Geta skrev: Min psykoterapeut sa att det finns onda människor.


Tja jag vet inte. Jag hoppas inte det. Alla har vi varit barn. Tänker på filmen den brasilianska "Guds Stad" eller vad den hette

Killen i en av huvudpersonerna i filmen blir en notorisk gangster men sen på slutet av filmen kom han på att han vill lägga ned och hitta den stora kärleken. Så egentligen var han innerst inne en mjukis och romantiker.

Joda, alle har vi vært barn, men at barn er uskyldige stemmer ikke.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221586 av IngeF

Admin1 skrev: Det är en liten grupp med schizofreni, som har återkommande vanföreställningar.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2800138/

Da ser det virkerlig helsvart ut for meg. Men tror kanskje at disse tallene kan være misvisende. Har man delvis innsikt, oppleves det nok som meget hensiktsmessig å ikke insistere på at vrangforestillinger er reelle, men heller bekrefte at man ikke har dem lengre, og at det går bedre nå. Sist jeg var til samtale viste det seg at min psykiatriske sykepleier er min dødsfiendes søskenbarn. Begge psykologene i bygda er også nære slektninger, men det visste jeg fra før. Bygdelivet er drepen for meg. Jeg har full forståelse for at min mor til seg en elsker, ettersom hun giftet seg ved 20 års alder, men hvorfor i samme bygd og samme arbeidsplass? Jeg vil hjem. Om Gottsunda blir en krigssone, er det likevel bedre enn dette.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221634 av Admin1
IngeF det finns ingen större stad i närheten, som du kan flytta till?