En och samma vanföreställning

Mer
4 år 3 månader sedan #1220480 av Clean

Geta skrev: Min psykoterapeut sa att det finns onda människor.


Tja jag vet inte. Jag hoppas inte det. Alla har vi varit barn. Tänker på filmen den brasilianska "Guds Stad" eller vad den hette

Killen i en av huvudpersonerna i filmen blir en notorisk gangster men sen på slutet av filmen kom han på att han vill lägga ned och hitta den stora kärleken. Så egentligen var han innerst inne en mjukis och romantiker.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220491 av Geta
Att vara romantisk är inte det samma som att vara god. Onda människor kan vara väldigt sentimentala.
Diktatorer omger sig gärna med barn och djur.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220501 av Admin1
Det är en liten grupp med schizofreni, som har återkommande vanföreställningar.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2800138/
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220546 av IngeF

Geta skrev: Att vara romantisk är inte det samma som att vara god. Onda människor kan vara väldigt sentimentala.
Diktatorer omger sig gärna med barn och djur.


Romantikk er litt misforstått. Det er ikke søtsuppe og fioliner. Det er den irrasjonelle besettelsen og en glupsk apetitt på det oversanselige som tilhører romantikken. I den ligger en sterk romantisering av selvmord. Ari Behn var en ganske typisk romantiker Men ja visst. Diktatorer har alltid matet dyrene og klappet barn,
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220547 av IngeF
Hos meg er den ikke gjentakende, da den alltid har ligget fast.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1220554 av Fantasio
Jag återkommer hela tiden till två organisationer. Jag är med i den ena. Nu vet jag att det är falskt, men det är så lätt att svepas med och börja tro på konstigheterna.