Hemligt telepatiskt socialt nätverk

Mer
4 år 3 månader sedan #1221709 av Geta
Förra utrikesministern Margot Wallström har anklagats för att vara antisemit. Nu har hon fått nytt toppjobb inom FN.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221710 av MsTibbs
Coolt
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221721 av IngeF

Geta skrev: Men Jesu död på korset är väl själva vitsen med kristendomen.

Derfor opplever jeg Kristendommen som umoralsk. Det er på en måte bedre med jødedommens rettferdighet enn å peke ut en syndebukk for alle.

Geta skrev: Förra utrikesministern Margot Wallström har anklagats för att vara antisemit. Nu har hon fått nytt toppjobb inom FN.

Vestlige venstreorienterte er godt kjent med at Palestinere stemmer rødt. Når de går inn for akademisk boikott av Israel, så kan de vel ta i så det monner og foreslå akademisk boikott av USA også?
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221725 av Geta
Hörde en diakonissa säga att man ska kasta alla sina bekymmer och bördor på Jesus. Det tyckte jag lät vansinnigt.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221732 av IngeF
Det er jo essensen i Kristendommen, det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221741 av Cosmos
AA (Anonyma Alkoholister) och tolvstegsprogrammet är både kristet och inte. Det talas väldigt mycket om Gud och Högre Makt utan att precisera vilken Gud man menar. Men jag antar att det är det som kallas ekumenisk lära och tro, allt på en gång liksom. Jesus förekommer inte i stora boken.

Man benämner Gud "som jag uppfattar honom" vilket kan tolkas hur som helst. Vissa har gruppen som sin Högre makt, något som är starkare än en själv, andra har sett brinnande buskar. Bredden är stor.

Själv har jag inte sett någon brinnande buske men tror ändå på en Högre Makt.