rösthallucinationer eller telepati?

Mer
4 år 1 månad sedan #1227161 av ensagaomlivet
jaa har också lekt med tanken att det är "jag" i olika former som uttrycker sig typ delar av mig som jag förtränger. Kanske kan vara andar med, livet är så komplext jag har trott att jag vet så mycket och jag har velat förstå allt men jag vet ju nada
Mer
4 år 1 månad sedan #1227162 av Inwatto
Känner igen din rädsla för vad du är med om, ensagaomlivet. Rösterna är så nära och så starka. Svårt att tro de är inbillning (hallucinationer). De kommer, oavsett om de är döda eller levande personer, från din egna hjärna och det är jobbigt. Extra jobbigt om de är negativa...

Jag har funderat mycket över mina inre röster och kommit fram till att de flesta är delpersonligheter men i vissa fall är det änglar, och någon gång har jag pratat med en demon, Belsebub för att se om det gick. Ville länge prata med Jesus, men då fick jag bara kontakt med falska Jesusar. Det är inte så man ska kommunicera med Honom.

Ta ordinerad medicin och känn dig välkommen i gänget som hör röster!

Prata inte med hat i munnen!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1227163 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet rösthallucinationer eller telepati?
ja, det är väl knappast omöjligt att det är ens begär eller "dumma sida" som talar till en många gånger, men isf så råkar jag misstänka att det är sånt man vill höra just då.

håll buden och var ödmjuk, och håll ut till änden, så lär det gå bra. Korset äger all makt gentemot Djävulen!

Jesus lär kunna kommunicera med sina barn på ett oändligt antal sätt. när människor eller djävlar uppfinner sätt som förstör människors kommunikation med Herren, så finns det massor av andra alternativ ändå. Gud har alltid en väg ut för sina barn!
och btw är jag tämligen säker på att vi bör ha kontakt med Honom i våra hjärtan och att det är där Guds Tron ska vara.

Nissegossen skrev: Tja PW om inte andar finns även bland de människor som gått till andevärden hur förklarar du andar då...


well, för det första så kan du väl börja med att förklara hur du syftar på följande, för det är ju knappast mina tankar som visar sig genom dina ord.

om inte andar finns även bland de människor som gått till andevärden
Last edit: 4 år 1 månad sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 1 månad sedan #1227164 av Recard2016
Jag brukar få röster o hallucinationer på ett tema, sen ibland går ja på dom o tror jag e nåt hemskt eller nåt. Men sen tar ja en runda på stan eller gör tvärtemot rösterna o då inser ja att det nog bara var en vanföreställning.

Mycket tvångstankar säger min terapeut jag har med, typ ja tänker "jag får absolut inte tänka det här eller göra det här nu, sen för att ja bara tänker på de så börjar ja halvt göra det". Men min läkare skrev att jag har god impulskontroll när jag skulle ta körkört o behövde tillstånd. Min terapeut har även sagt att det som e bra e att jag aldrig gör nåt dumt i verkligheten.

Men visst när jag går promenader med hunden e ja sugen på o bara klappa till han ibland när han skäller på alla hundar han ser o drar i alla riktningar, men ja gör det inte. Kan vara sugen på o mörda hälften av alla människor jag går förbi med, men än så länge e ja ingen mördare.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1227198 av Cosmos

Inwatto skrev: När jag började höra (inre) röster, trodde jag det var andra människor, dvs telepati. Det är möjligt att det finns, men det fungerar inte sådär bra. Kan tänkas vara kommunikation mellan den omedvetna delen av hjärnan som vi med schizofreni hör fastän vi inte borde. Så, det tror jag det kan vara men det finns mer...

När hjärnan utvecklas, sker det språngvis. Det tror jag fungerar så att vi iakttar omgivningen och härmar intressanta personer. Vi kan ha flera såna delpersonligheter i hjärnan samtidigt och den bästa av dom blir vårt jag. Dessa delpersonligheter är kopior av andra människor och kan uppföra sig precis som dom utan telepati. De finns också i vårt undermedvetna och vi kan höra dom, medan "normala" människor inte vet om deras existens alls.

Sedan finns det andar; ofta döda personer. De kan ta över en delpersonlighet och börja göra sig hörda. Hit räknar jag änglar, djävlar, demoner och sånt.

Så, det kan finnas många olika källor till röster. Blir rösterna störiga, kan man avtala med dom att de får komma fram en timme om dagen och resten av tiden får de vara tysta. Det kan fungera.


Har du läst psykologi? Det du skriver passar ganska väl in på objektrelationsteorin där det talas om delpersonligheter som varje människa har nufötiden..
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Cosmos.
Mer
4 år 1 månad sedan #1227224 av Inwatto
Nej, har inte läst människopsykologi. Försökte läsa Ottosson men blev bara snurrig av alla konstiga teorier (som jag inte tyckte stämde). Hundpsykologi däremot hittade jag en gång en bok om och den gick bra att läsa. Författaren till den hade en gedigen kärlek till hundar, något Ottosson nog inte har för människor...

Har plockat upp bitar här och där till vad som pågår i mitt inre. I vissa fall kan man fråga rösterna, men det är ytterst osäkert man får rätt svar. De är så oansvariga!

Prata inte med hat i munnen!