rösthallucinationer eller telepati?

Mer
4 år 5 dagar sedan #1239577 av Amandara
Önskar att det fanns mer magi i verkligheten.
Mer
4 år 5 dagar sedan - 4 år 5 dagar sedan #1239587 av Cosmos
"Barmhärtiga samariter" har vi haft lite då och då också i Sverige. De ser det som sin uppgift att befria gamla och sjuka från sin sjukdom och lidande. Är det någon som vet om dessa hamnar i fängelse eller i vård?. Frågan är om dessa verkligen är sjuka eller om de bara agerar utifrån sitt sätt att se på livet. Som jag ser det är de inte psykotiska utan lider av narcissistisk personlighetsstörning där de anser sig själva ha krafter som Gud själv.

Och apropå bisarra vanföreställningar. Är det bisarrt att tycka att man befinner sig i dödsriket? Jag har nämligen upplevt sådana.

En annan levande tanke, röst, som jag hade var att "likmaskarna kommer". Rösterna kom när jag hade en enorm dödsångest för längesedan. Bakgrunden till tankegodset var att vi hela tiden är så nära döden att likmaskarna bara ligger och väntar. Vet inte om det var bisarrt eller inte, det kan ju faktiskt vara så.

Amandara skrev: Önskar att det fanns mer magi i verkligheten.

Nä du. Vill inte ha troll runt omkring mig oavsett om det är i min omedelbara närhet eller på nätet.
Last edit: 4 år 5 dagar sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 dagar sedan #1239590 av Geta
Den här boken togs upp i Babel i SVT2. Den ska vara full av magi. Har inte själv läst den.

Mer
4 år 4 dagar sedan - 4 år 4 dagar sedan #1239888 av IngeF

Admin1 skrev: Har bilden av Quisling förändrats på senare år?

Hans Fredrik Dahls digre biografi fra tidlig 90-tall regnes nok som det siste ordet om Quisling. Før ikke-vestlig innvandring var tyskere nordmenns hatobjekt. Nynazister har brukt solkors o.l., men tror ikke det er noen Quisling-kult blant dem. Quisling var jo heller ikke godt likt av Rikskommisær Terboven.
Last edit: 4 år 4 dagar sedan by IngeF.
Mer
4 år 4 dagar sedan #1240054 av Admin1
Ja, kan förstå att norska nynazister inte använder Quisling för Hitler är nog populärare i Norge än honom. Det fanns nazister i Sverige också under andra världskriget bl.a var studenterna negativa till judisk invandring. De var väl rädda att inte få jobb.
Mer
4 år 4 dagar sedan #1240078 av IngeF
Tror egentlig at de fleste som vervet seg til strid ved Øst-Fronten var motiverte av frykten for bolsjevismen mer enn anti-semitisme. Mange av de større bøndene her jeg bor var kjente nazister. Quisling var i Bondepartiet, som er dagens Senterpartiet i Norge. De har gått fra å være et borgerlig parti til å bli et slags sentrumsparti på venstresiden. Ikke underlig. Ettersom Høyresiden er skeptisk til landbrukssubsidier, er det lett å forstå. Store sentraliseringsreformer har vært gull verdt for meningsmålingene.