Hur man kan bli lurad av hallucinationer

Mer
4 år 2 månader sedan #1228751 av notwoodstock
Jag ville starta en tråd om hur lurad man kan bli.

T.ex det här om SÄPO:

Först är det ju en fråga om någon överhuvudtaget har tid att bry sig från sådant håll.

Men det kan ju vara sant.

Men sedan så är den ruskiga sanningen nog att som kanske människor med drogbakgrund vet, att hallucinationer kan verkligen vara mysko.

Det ni ser ut genom fönstret kan vara såsom nutida forskning verkar ha konstaterat, att någonting påverkar din hjärna direkt.

Då kan man se skära elefanter. Eller deckarbilar som mystiskt kör förbi.

Och när båda dessa saker samverkar - idéer och bildupplevelser, så kan det verkligen spåra ur.

Så reality check frågar: Stämmer grundantagandet om vad som pågår.

Och oavsett vad som stämmer, så kanske det bara är demoner från deckaren på TV igår! Som visar saker, synintryck av något slag.

Tredje nivån är värre ändå, när förföljelsen är helt sann, och övergår till handgripligheter av något slag. Att man blir antastad.

Hemskt!

Men det viktiga är alltså hur fruktansvärt mycket man kan missta sig på.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228752 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Hur man kan bli lurad av hallucinationer
tänkte på det PRECIS nyss faktiskt, när jag var åt och borstade tänderna för 1minut sedan. då de precis börjat påla utanför lägenheten (bor mitt inne i staden typ) så "kom jag på" (har tänkt på det innan iofs) att det troligen var sånt utanför när jag hade en mycket extrem "hörselsyn" för 1½ år sedan då jag fick höra precis som om det vore Satan "på andra sidan" och han stod och bankade frenetiskt liksom och verkligen som om det vore "på alltets dörr". det var rent sinnessjukt och faktiskt i samband med att jag hade begett mig att sluta använda tobak och kaffe och var hemma i min säng "cold turkey" i några dygn.

det är mer troligt så att han utnyttjade att det pålas snarare än att det var verkligt. dock fick jag se iaf på ett klipp på youtube dagen eller dagarna därefter, om att Jesus är citerad att ha sagt att ondskan står bakom på andra sidan dörren och kräfsar.



Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228759 av notwoodstock
Dom håller på och sågar ner träd utanför i bostadsområdet, låter det som.

Är Fridsfursten kvar norr om stan?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228762 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Hur man kan bli lurad av hallucinationer
jag bor i en by eller vad man brukar säga, några mil utanför Göteborg, men jag tänkte tidigare faktiskt att jag härefter kommer göra det enkelt för mig och jag har definierat "staden" som allt annat i landsväg där man bor förutom om man "bor på på landet" dvs håller på med lantbruk.

Jesus är ju Fridsfursten men, det kanske är kristinebergsprofetian du syftar på?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228768 av notwoodstock
Jag bodde norr om Stockholm förut.