Vad vill SÄPO oss, er eller dig?

Mer
4 år 1 månad sedan #1233908 av Richard
Nu får polisen rätt att hacka sig in i datorer o telefoner, men bara vid misstanke om grova brott.
www.nyteknik.se/sakerhet/polisen-ska-fa-...ktas-datorer-6975771

Jag tycker det kan vara bra ändå, när det rör sig om så grov brottslighet. Mina datorer har blivit beslagtagna flera gånger, men jag bryr mig inte... Jag har ju ändå typ "Nordfront" i bokmärken, men även "Proletären". Jag läser både högerextrema o vänsterextrema medier. Jag gör inget bus längre, men om de tror att jag bygger atombomber igen, så hittar de säker "recept" på plutonium i datorn... Det är ju intressant o läsa, men tydligen får man vara försiktig med vad man laddar ner...

Brotten han åtalas för är sedan 1 september 2018 nya i svensk lagstiftning och handlar om att mannen har tagit del av instruktioner om tillverkning och användning av sprängämnen och vapen med syfte att begå eller medverka till särskilt allvarlig brottslighet.

www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/va...ch-hur-man-knivdodar

Nu var det ju skarpt läge, han var en IS-terrorist. Jag har 1 828 objekt, totalt 14,1 GB med E-böcker som handlar om farliga och ofarliga saker, men ca en tredjedel handlar om nanoteknik som man fick med på köpet. Vissa böcker måste man vara professor för att förstå... Men jag läser bara, inga mer experiment...
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1233980 av Nissegossen
Det har de haft länge då gällande över två års fängelse samma som sjukpersonal inklusive psykologer och andra i beroendeställning till bla oss så de har tystnadsplikt till de brott som straffet har på två års fängelse går det över då är de istället skyldiga att anmäla det. Är det så att du biktar dig för en katolsk präst ger han dig absolution är han tyst utåt men reagerar på insidan och vilka kontakter han har där skipar egen rättvisa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1233981 av Geta
Man måste nog vara narcissistisk för att tro att man är intressant för SÄPO.
Mer
4 år 1 månad sedan #1233982 av Fantasio
Tänk att jag "utsatts" för ett värvningsförsök. Detta efter år 2003. Ingen tror mig, så jag brukar inte tala om det.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1233983 av Nissegossen
Richard,

Det behövs inte vad du skriver på din dator kan vara skyddat vad gäller krypto men det intressanta för dem är vad du förmedlar till andra och de lägger puzzel med de svar du får som visas öppet och det hjälper dem då den du skickar till vad du tycker du vill förmedla och det i sin tur hjälper dem att lösa hur du har krypterat din dator, detta vad jag skriver är inte menat som en upplysning till dig men de tar det så. Tag varning, de vill nog sy fast dig för gott om du gör dumheter, bättre att vara öppen och köra med öppna kort och visa vad du skickar och har på din dator. De är precis som tjuvar larm och skydd för dyrbarheter det triggar istället tjuvar för det höjer deras status om de lyckas komma undan med det de stjäl en statusgrej rent ut sagt. Också forensiker då data har också status som hackers för att lösa ett kryptoproblem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan #1233985 av Josa
Svar från Josa i ämnet Vad vill SÄPO oss, er eller dig?
Jag trodde förut att NASA kunde höra mina tankar. Att mitt huvud var som en parabol som kunde skicka och ta emot signaler. Jätte läskigt var det. Konstigt att många vanföreställningar är så lika hos många människor som haft psykos.