Rösterna inuti

  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1243181 av Josa
Rösterna inuti skapades av Josa
Nu har jag talat med rösterna inuti mig i flera dagar, jag förstår nu att det inte var så klokt. Men hur ska man bära sig åt för att låta bli?
Mer
3 år 11 månader sedan #1243183 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rösterna inuti
Det är ganska normalt att tala för sig själv.
Mer
3 år 11 månader sedan #1243197 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rösterna inuti
Jeg fører lange samtaler med mine stemmer rett som det er. Forsøker så godt som det går å unngå det om jeg er sammen med andre. Mange snakker med Gud, og blir sett på som normale. Om man sier at Gud snakker til en, stiller det seg annerledes.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1243214 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
dina inre röster josa är det tankar, som att du för inre diskussion, svarar på dina tankar,eller hör du en röst som talar. Tror att rösten föds från dig, så att om att i fall det är en röst och inte en tanke tror jag man kan bli hjälpt av att prata med en professionell inom sitt behandlingsteam kan vara en KP för att på så sätt lära sig att övervinna rösten, genom att prata om rösten och vad den säger till dig.

Vad är det som härskar rösten, vill den ta kontroll via det paronoida, öka rädsla, få dig att att göra saker, se på vilket sätt rösten försöker kontrollera dig, bli medveten om det, så blir det lättare att nonchalera , får rösten ingen uppmärksamhet tappar den kontrollen och du tar kontroll över den.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1243254 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rösterna inuti

Josa skrev: Nu har jag talat med rösterna inuti mig i flera dagar, jag förstår nu att det inte var så klokt. Men hur ska man bära sig åt för att låta bli?


Jag har ett ständigt pågående samtal inom mig, jag kan inte sluta då det automatiskt fortsätter då tankarna kräver det, det går inte att sålla tankar och röster åt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1243269 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rösterna inuti
Det finns olika tekniker för att minska på rösterna t.ex lyssna på musik eller bestämma att rösterna bara får prata en viss halvtimme per dag.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester