Symtomfri av diazepam

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251022 av Lyvix
Vill rapportera mina erfarenheter.

Antipsykotikum biter inte på mig när det gäller att reducera röster. Senast, nu denna gång jag hörde röster, provade jag quetiapin, aripiprazol, cisordinol (ett kort tag på egen hand) och olanzapin MEN! Har tagit diazepam 20mg ett par dagar nu och har blivit helt fri från röster. Har sedan två dagar slutat med diazepam men har fortfarande inga röster. Möjligen pga den långa halveringstiden och då kommer de tillbaka inom några dagar.

Det verkar vara så att bensodiazepiner är bättre på att reducera hallucinationer än antipsykotika för vissa personer.

Hoppas att rösterna har gått över även utan diazepam nu annars så hoppas jag på att få bensodiazepiner som grundmedicinering.

Edit: Kan kanske inte utesluta att det är aripiprazolen (har denna i blodet men har slutat med den) som har ett finger med i spelet när det gäller att ta bort mina röster men det verkar verkligen vara diazepam som gör det. Har varit med om det förut att jag har tagit diazepam och blivit röstfri ett kort tag.

Ska sägas att jag har svårt att forma nya minnen, det märker jag, och att bensodiazepiner är kognitivt nedsättande samt beroendeframkallande men det funkar mot röster för mig iallafall.

Admin kanske har något att skriva angående detta och kanske några fina källor att dela med sig av om ämnet.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Lyvix.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251026 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Symtomfri av diazepam
Om du lyckas bli av med röster, tycker jag du ska käka vad fan som helst. Diazepam är läkare väldigt restriktiva med.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 11 månader sedan #1251027 av hyperaktiv
Svar från hyperaktiv i ämnet Symtomfri av diazepam
Jadu, det är inte så konstigt, diazepam är en väldigt bra medicin, men diazepam som ensam medicin mot psykos är inte så bra..
Mer
3 år 11 månader sedan #1251031 av Lyvix
Svar från Lyvix i ämnet Symtomfri av diazepam

hyperaktiv skrev: Jadu, det är inte så konstigt, diazepam är en väldigt bra medicin, men diazepam som ensam medicin mot psykos är inte så bra..


Det har du rätt i. Har inte psykosproblematik själv utan bara konstanta röster varje timme, varje dag och har haft i ett år tills nu (har ingen diagnos för det) men för vissa andra så kanske det kan vara ett bra komplement med bensodiazepiner till antipsykotikan(?).

Det är som du skriver viktigt med antipsykotika också om man har psykosproblematik.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251042 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Symtomfri av diazepam
Diazepam, Valium och Stesolid är samma medicin, Stesolid är det de vanligtvis förskriver. Att det hjälper är inte så konstigt. Bakom röster finns ångest i stora lass och benzo får man mot ångest. Du kan ju försöka få diazepam utskrivet under en period bara. Om det funkar kan de nog gå med på en kontinuerlig medicinering med benzo.

Själv har jag inga svårigheter att få benzo utskrivet, men då vid behov. Eftersom mina tabletter räcker länge ser de att jag inte missbrukar det.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251053 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Symtomfri av diazepam
Quetiapin är en bra medicin mot ångest och för att sova, men har ingen som helst effekt mot ångest,e tvärtom tycker jag, Xeplion är den enda och nuvarande medicin som fungerat på mig. Det är ett pussel klurigt som satan innan bitarna fallit på plats.