Kan man være schizofren om man aldri hatt hallusinasjoner?

Mer
3 år 10 månader sedan #1252627 av wasp

Admin1 skrev: 75 % av de med schizofreni har röster. Vanligast är viskande röster vid läggdags.


Ja! Har upplevt det ja!
Mer
3 år 10 månader sedan #1252631 av Cosmos

Admin1 skrev: 75 % av de med schizofreni har röster. Vanligast är viskande röster vid läggdags.


Jag såg siffran 60 procent någonstans.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1252640 av ingrid64marie
Nej det kan man inte men jag kan berätta att jag har haft ett skov i min sjukdom utan att märka att har satts igång, min KP har ringt idag och under tiden som passerat har jag haft kontakt med dem de har kunnat följa och förstått det jag inte förstått, men idag har jag sovit länge, inte druckit något, och ska inte heller, så idag kan jag inse att det varit så själv jag är väldigt bra för att kontakten med WE MIND är så bra, var hade jag annars kunnat hamna utan deras stöd och klokhet. Kommer inte delta här så mycket av förklarliga anledningar, ska ha min spruta på Onsdag, tur att den finns den med. Min sambo som nog inte haft det för lätt kanske, är lättad att jag förstår och tagit det till mig. Mycket saker som hänt i motvind och sjukdomen agerar med en iver att ta kontroll,smygande,omärkligt men med fast hand som brukligt. Otroligt att man aldrig förstår, otroligt, min son och jag har pratat idag men han vet och jag vet att det här klarar jag av tillsammans med WE MIND.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252651 av Nissegossen
Ja, frågan ställs på sin spets, när man säger sjuk, eller andar i förlängningen Gud och andra potentater?

När jag sade att jag ser med synen hallisar, sade Admin, det beror på Missbruk eller hjärntumör som kan ligga ann mot synnerven, han trodde jag söp för mycket. Han har nu öppnat sina egna ögon och förkovrat sig, men först ville han inte ge mig rätt.

För i tanken ett resonemang med dem dagligen och stundligen, där finns kriterier för både helig ande, Gud Änglar, kontra sjukdom vilket gillar ni bäst? Lite klurigt eller kluvet?

Eller avklyvet? Frågade på Google om ordet gick att använda hamnade här; faketempmail.com/vn/avkly

Suck, en dialog då, eller monolog, uppenbart att det finns lyssnare i mina tankar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252688 av IngeF

Geta skrev: Har egentligen inte heller röster. Kan tro att någon i min närhet säger något som hen inte sagt.

På norsk kalles dette selvhenføring. Det er veldig vanlig ved schizofreni. Har det absolutt hele tiden i kombinasjon med stemmer.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252925 av Admin1
Selvhenföring kallas självreflektion. Det innebär att alt som händer liksom handlar om en själv.