De symptom vi har/har haft

Mer
3 år 1 månad sedan #1317344 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De symptom vi har/har haft
Derealisation och depersonialism, elller vad tusan det nu heter intresserar mig. Tror att jag råkat ut för detta. "Derealisation kan vara en följd av ensamhet och isolering under uppväxten" står det på nätet. Jag kan få kortare attacker. Mycket obehagligt och jag rör mig med häftiga rörelser och traskar runt. Försöker tvinga bort det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1318433 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag får domningar i tungan och munnen när jag tagit mirtazapin. Verkar vara en mindre vanlig biverkan enligt Fass.
Mer
3 år 1 månad sedan #1318437 av memphis
Svar från memphis i ämnet De symptom vi har/har haft
Tyckte att middagen smakade mögel idag. Blä så äckligt. Men antagligen var det en hallucinationer för att det var en frysrätt från dafgårds, som inte borde vara möglig. Men lika äckligt är det ändå. Tycker att mycket smakar mögel. Även bröd som är färskt. Det är tråkigt.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1318479 av IM
Svar från IM i ämnet De symptom vi har/har haft
Ingen behaglig hallunication memphis, särskilt som den satt sig på smaklökarna. Hoppas den försvinner snabbt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1318594 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet De symptom vi har/har haft
memphis, Att det smakade mögel var nog ingen hallucination utan en illusion, som är en feltolkning av smaken och inte lika allvarligt som en hallucination. Smak - och luktsinnet kan vara stört vid schizofreni och smakförväxlingar är ganska vanliga.
Mer
3 år 1 månad sedan #1318618 av hans52
Svar från hans52 i ämnet De symptom vi har/har haft
När jag drack vatten här om dagen smakade det sprit.