De symptom vi har/har haft

Mer
3 år 1 månad sedan #1323435 av mrsearlgray
amandara: jo har alltid haft ganska bra sjukdomsinsikt i början av psykoserna, det jag är orolig för är att det kommer gå längre och att insikten kommer försvinna tillslut.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323436 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet De symptom vi har/har haft
Ofta förlorar man sjukdomsinsikten under psykos. Förlorad sjukdomsinsikt gör att man verkar sjukare och får lättare tvångsvård.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323527 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet De symptom vi har/har haft
Det är sjukt obehagligt att tappa sjukdomsinsikten. För mig är det att jag glider in i psykos och att det tar 1-2 veckor innan jag känner igen mig i något och kan identifiera att jag blivit psykotisk. Glad att jag kommer på det. Höjer haldoldosen då. Haft 3 småpsykoser de senare åren som jag har hävt så.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323549 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet De symptom vi har/har haft
Häromkvällen när jag hade gått och lagt mig så hörde jag plötsligt en mansröst som svor så högljutt att jag hoppade till. Det var som att den jäveln skrek rakt i örat på mig.   Så högljudda brukar de inte vara. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1323580 av Nissegossen
Ibland tror man att någon knackar eller ringer på dörren, man får göra sig åbäket att gå till dörrögat om någon är där. Men inte en käft. Att höra någon svära, ja, det har jag överseende med. Skatta dig lycklig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1323612 av koi
Svar från koi i ämnet De symptom vi har/har haft
En gång hörde jag en kvinna förtvivlat skrika i trapphuset. Jag vågade inte gå och titta. Jag ringde polisen. Men sen var det tyst. Hörde inte henne mer. Var väldigt osäker efteråt om hon verkligen skrek på riktigt eller inte.