De symptom vi har/har haft

Mer
3 år 9 månader sedan #1266655 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag tror vi har ett sjätte sinne, men inte har utvecklat oss tillräckligt. Om tvåhundra år kanske det är vardagsmat att läsa andras tankar. Sådant får man absolut inte prata med vården om, då blir det doshöjning och inlåsning. Jag tänker varje dag på sådana här saker, men något måste jag sysselsätta mig med.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266776 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet De symptom vi har/har haft
Tvivlar på att det går någonsin att läsa någons tankar. Låter som magiskt tänkande.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267017 av krokus
Svar från krokus i ämnet De symptom vi har/har haft
En bit på vägen (en artikel om MindBall):
www.hd.se/2011-09-16/hjarnvagor-styr-spelet

jag provade Mindball mot min sambo, jag vann. Haha!
Mer
3 år 9 månader sedan #1267020 av wasp
Svar från wasp i ämnet De symptom vi har/har haft

Admin1 skrev: Tvivlar på att det går någonsin att läsa någons tankar. Låter som magiskt tänkande.


Ibland funderar jag också om ngn med hjälp av elnätet kan det trixet? Går bra att använda elnätet till internet bl a.

it-ord.idg.se/ord/bredband-genom-elnatet/
Mer
3 år 7 månader sedan #1274796 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag kan få en fix idé om att ge mig av till en plats. Inte bara röster som säger det, utan ibland får jag denna tanke i huvudet. Räknas det som hallucination? Jag tror inte det.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1274918 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet De symptom vi har/har haft
Om tanken kommer ofta och utan att du tänker i de banorna kan det vara en tvångstanke. Men då skall det ständigt komma samma tanke. Tvångstankar och vanföreställningar kan ibland vara svåra att skilja på. Nyare antipsykotika kan ibland ge tvångstankar som biverkan och då ger man antidepressiva mot tvångstankarna.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.