De symptom vi har/har haft

Mer
3 år 7 månader sedan #1275020 av memphis
Svar från memphis i ämnet De symptom vi har/har haft
Tankarna finns i nån sorts "allmänt utrymme" som vi alla har tillgång till. Därför kan missuppfattningen att tankarna kommer inifrån huvudet göra en förbannad när andra (och tv:n) "stjäl" våra tankar. Men de finns i det allmänna utrymmet och vem som helst kan hämta upp dem.
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1275021 av Josa
Svar från Josa i ämnet De symptom vi har/har haft
Memphis, jag tror som du. Du beskriver det bra!
Mer
3 år 7 månader sedan #1280500 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag kan inte skaka av mig känslan att jag styr vädret. Idag är jag seg och trött och ute är vädret dåligt. Kan ju vara vädret som påverkar mig, jag vet inte.
  • ingrid64marie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1280522 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag förstår inte riktigt hur du menar när du säger att andra kan hämta upp ens tankar. Du vet inte vad jag tänker och jag vet inte dina tankar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280575 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet De symptom vi har/har haft
Det finns vanföreställningar, som kallas tankeinsättning och tankeutdragning. Vid tankeinsättning planteras tankar i en, medan vid tankeutdragning tar någon ens tankar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280611 av Nissegossen

wasp skrev:

Admin1 skrev: Tvivlar på att det går någonsin att läsa någons tankar. Låter som magiskt tänkande.


Ibland funderar jag också om ngn med hjälp av elnätet kan det trixet? Går bra att använda elnätet till internet bl a.

it-ord.idg.se/ord/bredband-genom-elnatet/


Hörde talas om det tidigt vad gäller i samband med sattelitsänd Internet i Norrland

När jag var 9 år gammal pekade jag på vägguttaget för min syster och sade varför kan man inte koppla ihop ledningarna och då få kabel tv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum