Offra mig

Mer
3 år 9 månader sedan #1264723 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Offra mig
Ja, jag tror ärligt talat att jag är en utav de människor som råkat mest illa ut i världen. Du har förmodligen helt rätt när det gäller terapi och kärlek. Tack så mycket för ditt stöd, jag behövde verkligen det! :)

Så skönt att du tagit dig igenom det värsta, jag kanske också kommer dit en dag :)

Massor med kramar till dig med!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1265002 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Offra mig
Trygghet är oxå viktigt. Tex ens bostad är tid för lugnet, avslappning, reflektion, återhämtning och bara pyssla om sig själv och hemmet. Att bostaden blir ens trygga tempel. Jag har fått senaste åren flytta ett par ggr och hittade ett sånt boende tillslut där jag har egen lägenhet för finna lugnet och tryggheten i mitt lilla egna vrå eller tempel av trygghet. Jag gav inte upp. Jag följde mina känslor att kändes det fel så backa jag undan. Jag gör många ggr inte saker som känns dåligt. Sätter gränser. Sedan vissa andra ggr finns det vissa svårigheter man måste möta och utmana sig själv och banne sig klarat det av. Så blir det bättre när man har tagit sig igenom. Det blir bättre. Man får bara inte ge upp. Har du bokat tid än hos din läkare? Menar inte tjata. Men det vore en väldigt bra idé att göra det. Mediciner och terapi är inte så dumt som det kanske låter!

Massor av styrkekramar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265128 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Offra mig
Wow, du låter precis som mig när det gäller att hitta sånt som känns rätt :) Jag nöjer mig inte heller om något känns dåligt. Där jag bor just nu känns för mig fel och jag står i bostadskö, men det är en jättelång kö så jag har inte riktigt möjlighet att flytta någon gång snart. Jag känner mig ganska otrygg där jag bor idag. Jag har tid hos min läkare den här månaden, få se vad som händer när jag kommit dit och får säga att jag behöver terapi.

Tack så mycket, styrkekramar till dig också! :)
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1265174 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Offra mig
Hej igen! Jo känslor är ens guide och vägledning. Känslor är viktigt! Bra att du har tid hos läkare. Mot PTSD finns mediciner. Fråga läkaren om det. Vilka mer diagnoser har du eller misstänker att du har? Gruppboende är bra tycker jag. Man får stöd och hjälp. Du kan bo i ett gruppboende tills du har stått tillräckligt lång tid på kan skaffa en lägenhet som det känns rätt. Gruppboende är najs. Man har alltid nån där som finns där alltid.

Tackdesamma! (: