Andra i kroppen

  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1264549 av Josa
Andra i kroppen skapades av Josa
Finns det fler här som känner att ”rösterna” är som människor och bor i dig, i din kropp? Liksom styr kroppen och tar över sinnen och känslor. När det händer mig, vilket det ofta gör, känns det som jag flyttar ur mig för en stund. Ibland orkar jag inte kämpa för att ha kroppen som min, ibland får jag för mig att det inte är jag som är människan, då får någon ta över hela mig ett tag. Jag bara lägger mig ner och någon annan vaknar i min kropp. Lever så en stund tills mitt kontrollbehov blir för stort. Det är jobbigt att leva så här.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1264551 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Andra i kroppen
Du beskriver som jag har det! Jag går in på instagram där det finns sjukt bra personer, Cecillia Mcgough.

Lova att kolla in henne!
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1264554 av Josa
Svar från Josa i ämnet Andra i kroppen
Tack för svar. Jag känner igen henne från när jag tidigare sökt på schizofreni.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1264555 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Andra i kroppen
Det där är inte typiskt för schizofreni, snarare ska du läsa om DID (multipel personlighet). I svåra fall, så minns man inte vad "andra" gjort.

Jag har någon lätt version av det, och då minns jag allt som händer. Ja, det händer mig aldrig att någon annan tar över.

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Inwatto.
Mer
3 år 8 månader sedan #1264559 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Andra i kroppen
Det du beskriver liknar dissociation och är inte i huvudsak ett psykotiskt symptom. Du borde konsultera en psykolog för bedömning.
Mer
3 år 8 månader sedan #1264573 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Andra i kroppen
Jag upplevde en fruktansvärd DID-episod och dom var på mig igen igår.

Jag har normalt inte så stark sådan upplevelse. Men redan för 10 år sedan var annan ande samtidigt i huvudet på mig.