Känner/upplever mig förföljd och börjar fundera på självmord

Mer
3 år 8 månader sedan #1267912 av star1989
Jag har känt mig förfölj i 10 år sedan jag gick i gymnasiet, har haft kontakt med psykvården i flera år och testat mediciner, haft 3 olika samtalskontakter varav en är leg psykolog. Blir inte bättre. Undrar vad fan jag ska göra. Jag är fortfarande ung och vill inte ha ett sånt här liv. En kompis till mig tog livet av sig för några år sedan, känns som jag vill ta samma väg. Utåt ser jag framgångsrik ut, ingen fattar att jag mår mycket dåligt.
Vet inte vad jag ska göra. Känns inte som det finns så mycket mer att göra, det är nog över nu.
Mer
3 år 8 månader sedan #1267914 av Geta
Hej och välkommen till Viska!

Här är det många som känt sig förföljda till och från men inte så många är framgångsrika i det dagliga livet. Du måste ha en lindrig paranoia?
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1267915 av Pimed
Jag har känt mej förföljd och haft självmordstankar. Jag gick till psykakuten och berättade allting och sa jag behöver lägga in mej. Så fick jag det.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 8 månader sedan #1267916 av Cosmos
Väkommen star1989! Vanföreställningar har en tendens att bita sig fast men man måste bekämpa dem och ifrågasätta dem. Har du några röster?
Mer
3 år 8 månader sedan #1267919 av Richard
Jag har också känt mig paranoid o deprimerad sen jag gick i gymnasiet. Har varit inlagd ett flertal gånger, efter mer eller mindre självmordstankar/försök. Har provat nästan alla mediciner o nu har jag 7 st, men mår helt ok för det mesta, men är dock sjukskriven. År 40 år idag. Ska inte dra min livshistoria men du är inte ensam i.a.f.
Mer
3 år 8 månader sedan #1267920 av star1989
Kanske/kanske inte, svårt att svara på då jag inte har något att jämföra med. Jag har varit tvångsinlagd med polis 2 gånger, men det var flera år sedan.
Paranoian skapade ett tag problem med tvångsbeteende/OCD, eftersom jag var tvungen att kolla bakom saker om någon gömde sig där.

Jag blir ofta paranoid. Om jag inte hittar något som jag är säker på att jag lagt någonstans, exempelvis. Det kan vara ett papper eller vad som helst. Då känns det istället som att någon snott det från mig. Jag hade en tuff barndom, som jag tror utlöste allt detta.

Men nu börjar jag ge upp på detta. Jag tror inte sjukvården kan göra så mycket mer för mig.