Känner/upplever mig förföljd och börjar fundera på självmord

Mer
3 år 9 månader sedan #1268078 av wasp
Jag är förföljd av Linus på linjens mamma (fastän hon pratar svenska med hells grannies). :flag :hugga

Mer
3 år 9 månader sedan #1268080 av Cosmos

star1989 skrev:

Cosmos skrev: Jag har också haft detta hälften av mitt liv. Precis som du har jag haft paranoida och föreställningar om att mina grannar och demoner jävlas med mig. Har t o m hört dem skratta när det går illa för mig. Men medicin och tid har symptomen klingat av.


Tur att det blivit bättre.
Det är så segt. När det är som värst så känns det som att man inte kan göra något åt det. Det känns då som att någon kapat ens liv, och man blir självmordsbenägen. Har du blivit självmordsbenägen någon gång av allt detta?


Jadå! Senast för åtta år sedan när allt gick mig emot. På 80-talet kunde jag sätta i mig en hög piller bara för slippa befinna mig i helvetet. Har blivit magpumpad mer än en gång kan man säga. Utan att något blivit bättre.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268082 av Geta
Är inte det själva vitsen med att missbruka- att komma bort från sig själv?
Mer
3 år 9 månader sedan #1268096 av Cosmos
Jag missbrukade ingenting utan tog pillren för att försöka ta livet av mig. Ett rop på hjälp var det snarare.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1268166 av Pimed
Star89,

Är du där? Mår du lite bättre? Har du kommit till bättre tankar? Det kanske hjälpte att skriva på viska....
Mer
3 år 9 månader sedan #1268281 av Admin1
Antipsykotika brukar ofta hjälpa mot paranoia, men ger inte vanlig antipsykotika effekt kan man använda Clozapine. Sedan 5 -10 % bryter ner läkemedel för snabbt och kan därför kräva högre doser. Vissa glömmer också att ta medicinen.