Häftiga hörselhallucinationer

Mer
19 år 2 månader sedan #7898 av Nissegossen
Väldigt intressant att läsa Admin, men som det också står kan det gå tio år utan att rösterna försvinner.
Jag har utan hans terapi kommit så långt att jag inte är rädd för att höra mina röster, men helt kan jag inte kontrollera dem. Det är ju också så att det är en realitet, en verklighet, som för så många andra, att de är också för mig helt verkliga.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 2 månader sedan #7904 av Isa-Alise
Mycket intressant, Admin1,

Upplever inte mina röster som omnipotenta, men kan inte stänga av dem... rösterna bara finns där... de är som en del av mig själv...

Satt och pratade hela kvällen igår med en kompis... första gången på länge som jag haft det så trevligt... tittade på rysaren "The Haunting"... hade inte sett den förr... handlar om ett experiemt i rädsla... kände igen mig mycket i den kvinnliga huvudrollen... tjejen som nästan gillar rädslan och till slut går in i skräcken helt och offrar sig själv...

Har haft flera sådana fantasier genom åren... när jag var ung trodde jag att jag skulle följa med ett rymdskepp till andra världar... och att detta skulle ske genom att jag hoppade från en skyskrapa... hade varit med ut på ryndresor... upplevde jag det då som...

Har trott mig ha lösningen på världens alla problem... att jag haft nyckeln till världsfreden... att jag skulle skapa fred i världen... gav mig som ung in i en massa farliga situationer... och trodde att var kallad till denna roll...

Idag känns det som att jag är kallad för att avslöja konspirationer... som vill döva mänskilghetens medvetande... få oss att somna in i meningslösa aktiviteter... som att se på dokusåpor istället för att leva... spela tv-spel... eller även sitta chatta på nätet... en del annat även på nätet är ganska hjärndödande... allt aktiviteter som gör att man inte orkar bry sig om någon verklig människa i ens närhet... och att denna hjärndödhet får oss att tyst strunta i att massor av människor i världen dör av svält, malaria, aids, diaréer av smutsigt vatten... mm... och att man väljer att inte varna folk vid en jätte katastrof som flodvågen... det kanske är så illa att man lät detta hända... på samma sätt som folk länge teg om den förintelse som pågick under andra världskriget...

Är jag psykotisk... eller kallad... eller klarsynt... eller bara obekväm... jag vet inte själv... blev rädd för alla tankar... alla skynken som drogs undan... rädd för att vara i en roll där jag upplever mig hotad av allt och alla för att många inte vill se det jag ser... bad om inläggning och mediciner för att dämpa ned det hela... men det vill ingen ge... jag kanske måste vara kvar i denna roll... kanske inte får smita in i ett eget sänk medvetande pga mediciner... utan måste göra som hon i fimen och uppdaga allt som är fel... även om jag själv upplöses av det...

Crazy or just stupid... I don't know...

Finns mer i dagboken...
  • Sajco
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #7906 av Sajco
Svar från Sajco i ämnet Hörsel hallic....
Varje gång precis innan jah somnar brukar jah höra nåt mystiskt.. tex ibland är det röster som pratar o så hör man i bakgrunden så låter det som de kommer från en restaurang för man hör tallrikar rassla o allt möjligt.elle som det hände igår jah tyckte det lät som en stor metallbit ramlade ner o slog i golvet. jag tro inte att det är nåt med schizofreni men man vet aldrig... .?