Min röst

Mer
19 år 3 månader sedan #8251 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Blä...
Jag kallar det jag är "drabbad" av för demoner. De befaller mig till att göra olika saker. Ett som är säkert är att det inte är schyssta saker... Jag vet inte hur jag ska göra...försöker även att inte tala om för omgivningen hur det ligger till men jag blir mest klassad som en knepig typ. Visst, jag är inte som alla andra. Något som hjälper är att spela instrument och sjunga, tillslut så sjunger jag så himla högt. "Den som sjunger skrämmer bort bekymmren"... Jag kan ha musikhörlurar på mig och titta på textat program, många intryck som ska samlas och det är rörigt men ganska skön faktiskt. Inte för att folk tycker att jag är mer normal då men... :lol: Nu var jag ironisk så förlåt mig hoppas att ingen tog illa vid sig...
Mer
19 år 3 månader sedan #8255 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min röst
Hej Tumelisa! Kan knappt bärga mig... Jag hör röster och ser syner jag också. Men numera prövar jag var och en uppmaning som kommer från rösterna. Detta för att se om de kommer från en högre makt (Gud) eller inte. Jag själv klarar inte av att gå emot någon utav de tio budorden, eller det som strider emot svensk lag.

Detta gör nog att jag får gå omkring ute i samhället.

Om jag var du, så skulle jag pröva varje tanke som kommer till mig (röst)(demon) och som uppmanar mig till att göra något. Strider det mot lagen kommer det inte från Gud, för den som stiftar en lag står själv under lagen och kan inte bryta mot den.

Var och en människa måste ta ansvaret för sina handlingar, även om det kommer från en "röst". Du kan aldrig svära dig fri från något du har gjort och skylla det på att det kom från en demon.

Försök förstå samhället (läkarna) i deras bedömning. Du kommer att få vara inlåst så länge du har dessa problem med att du lyder rösterna.

De kanske till och med betraktar dig som farlig för dig själv och andra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 2 månader sedan #8271 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min röst
Tumelisa du kanske skulle be att få kognitiv beteendeterapi för att behandla dina problem med röster? Denna terapi har lika god effekt som antipsykotika. Det finns också självhjälpsgrupper för personer med röster på en del orter. Det finns också andra psykologiska behandlingar vid problem med röster.
Mer
19 år 2 månader sedan #8284 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Demoner
Hej Admin och Nissegossen och förståss alla andra!
Jag går i psykoterapi och äter neuroleptika och det har varit bra för mig... Visst går jag över lagarna och jag vet att demonerna har makt. Om jag inte gör som dem säger så händer det hemska saker. Jag har stått emot men då har det blivit väldigt tråkiga konsekvenser... Det jag gör är att gå på en vägbro, i mitten av den, jag har rymt till andra städer och har då fått eskort tillbaka och så brukar jag gå ner i vattnet med kläderna på. Då har jag blivit uppplockad... I papperna står det att jag har imperativa röster... Jag vet att det är fel att skylla på dem men gör jag inte som dem säger så...ja, jag vill inte känna skuld!
Mer
19 år 2 månader sedan #8287 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min röst
Hej Tumelisa! Jag tycker du skall pröva det ändå, att gå emot dem. Vad händer om du går emot dem?
Händer det då något i den yttre verkligheten, eller bara inom dig?

Jag kan bara säga till dig att du bör trotsa dem, oavsett vad de hotar med. Hade det varit jag skulle jag inte falla undan för hot. Inte ens om någon annan hålls som gisslan Dvs hot mot någon du tycker om.

Jag skulle aldrig följa dem, de skall icke få lov att hota med någonting. Om du var jag skulle jag säga till dem att jag gör inte som ni säger, jag tolerar inte att hållas som gisslan av er!

Jag tror ju inte att det skulle hända något i den yttre verkligheten, och även om det gjorde det, skulle jag själv aldrig tolerera att vara utsatt för utpressning!

Stå på dig Tumelisa! Med vänlig hälsning Nisse.

Ps; Om du inte gör något i den yttre verkligheten så har du själv inget ansvar för vad de gör.
De får själva ta de konsekvenser som blir för vad de gör, men du skall absolut inte lyda dem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 2 månader sedan #8301 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min röst
Det finns många typer av psykoterapi. Alla psykoterapier är inte lika effektiva mot röster, men kognitiv beteendeterapi vet man har effekt. Det är tveksammare med de andra typerna av psykoterapi.