Hur började det för er?

Mer
17 år 2 månader sedan #66809 av Fizzle
Hur gamla var ni nar ni hade vanforestallningar for forsta gangen?
Vad hande?
Hur kande du dej?

Jag ar 24 o har nyss sett o insett att varlden bestar av demoner. Demoner som finns i alla manniskor, en del vet om det - andra vet det inte. Maste vara sa normal som mojligt o inte prata hogt om det med nagon som jag inte vet ar en 'vetande demon' eller inte. Vet dom inte att dom ar demoner, sa ar dom inte farliga, men ett standigt hot.

Har haft vanforestallningar innan o hort saker o roster sa lange jag kan minnas, men inte till denna breda grad.
For tillfallet kanner jag mej euforisk, nastan lycklig, for nu ser jag antligen varfor allting hander. Kanns som jag vet en hemlighet, losning till ALLTING.

Ar jag galen?
Ar jag 'normal'?

Om du har tid o ork, dela garna med dej - Jattetacksam for svar.
//J.
Mer
17 år 2 månader sedan #66894 av M
Svar från M i ämnet Hur började det för er?
okej
Mer
17 år 2 månader sedan #66901 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hur började det för er?
Det började så smått ganska tidigt med att jag fick för mig att fåglar och djur förföljde mig. Sen var jag lite egen gick för mig själv osv och umgicks främs med äldre.
Runt 25 årsåldern fick jag psykos med pranoia ,katatonisk mm
Jag har gått obehandlad i många år eftersom jag saknade sjukdomsinsikt trots att jag förstod att något inte riktigt stämde. Men som man tänker då: - det är alla andra det är fel på. Till slut hamnade jag hos psykiatrin och dom kunde följa mig när jag hamnade i en psykos Till slut fick dom sätta LPT på mig och ett år senare blev det LPT igen.
Nu tar jag Abilify, Cipralex . Nosinan och zopyklon till natten.
Har en del negativa symtom som jag får leva med.
Mer
17 år 2 månader sedan #66922 av leva
Svar från leva i ämnet Hur började det för er?
Var 35 år när jag fick min första psykos. Har haft ett antal sedan dess + depressioner. Psykoserna började 1990 och 1998 fick jag diagnosen schitzo affektivt syndrom.
Mer
17 år 2 månader sedan #66974 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur började det för er?
Jag var 16 och började dra mig undan kamrater... jag förstod inte längre vad som sas på lektionerna i skolan... jag började prata med mina röster som jag upplevde som rymdvarelser som jag skulle följa med ut i rymden... jag hamnade på barnpsyk, och senare på vuxenpsyk... det tog åtskilliga år innan jag kunde bygga en mur mot rösterna och kunde klara mig drägligt utan medicin...
Mer
17 år 2 månader sedan #66982 av aspie
Svar från aspie i ämnet Hur började det för er?
Jag var på barnpsyk i 5-årsåldern pga autism.

- aspie