Hur kommer det sig att rösterna blir packade när...

Mer
17 år 3 dagar sedan #72840 av stefan
...jag är packad. Förklara det ni som tror att de har något med verkligheten att göra!
Mer
17 år 3 dagar sedan #72843 av mopa
Ursäkta, men det låter faktist roligt. Jag dricker inte alkohol, så jag har inte upplevt detta. Men alkoholen påverkar ju hela kroppen, så att rösterna blir packade oxå låter ganska naturligt.
Mer
17 år 3 dagar sedan #72850 av stefan
Mitt personliga tillstånd går ofta att avläsa i rösterna, men ibland går de in för att uttrycka motsatsen till det jag verbaliserar, vilket inte enbart är negativt eftersom det verkar stabiliserande...Dock ganska jobbigt eftersom det "ger näring" åt den fortsatta dialogen. Fattar inte ett smack hur jag kan hålla på som jag gör när jag är fullt medveten om att jag talar med mig själv.
Mer
17 år 3 dagar sedan #72863 av Amanita
Har du testat zenmeditation? Zenmeditation handlar om att tysta ner de inre rösterna tills man blir helt tyst på insidan. Man sätter sig på knä med skjärten mot hälarna, och sluter ögonlocken till hälften, sedan fäster man blicken ungefär en meter framför sig och slappnar av i ögonen. Händerna lägger man vänster hand i höger hand och låter tumspetsarna nudda vid varandra och bilda som en cirkel med handflatorna. Det är inte på något sätt meningen att man skall sitta bekvämt, snarare så att det obekväma gör att man håller sig uppmärksam. Meditationen handlar om att släppa uppmärksamheten på allt annat än själva meditationen, alla tankar och känslor är oväsentliga under den tiden man mediterar, allt som försöker fånga uppmärksamheten låter man passera. Alla som mediterat zen ett tag beskriver sinnestillstånd som kan liknas vid halvpsykotiska, de ser hallucinationer och hör röster och blir hotade och lockade om vartannat. Slutligen släpper sinnets grepp om uppmärksamheten och medvetandet blir klart och rent. Efter en längre tids meditation uppstår ett konstants sinnestillstånd av inre lugn som förstärks genom meditationen.

Dina röster har med verkligheten att göra, precis som du har med verkligheten att göra, och dina drömmar har med verkligheten att göra. Allt hänger samman, allt är ett, allt är en del av verkligheten. Allt är en del av dig, liksom att du är en del av allt.
Mer
17 år 2 dagar sedan #72885 av stefan
Tack Amanita, kanske värt att prova jag får se.

Det är klart att de ibland har med verkligheten att göra, men det betyder inte enligt min tro att de är verkliga.

Är hos nisse och vi ska äta snart. Ha det bra.
Mer
17 år 2 dagar sedan #72912 av Nissegossen
Hej Stefan! Hoppas du kan läsa detta när du kommit hem. Du glömde de papper jag tog fram till dig. Men du kan hämta dem när du vill. Jag ser också fram mot att testa din uppfinning, för jag är nyfiken på hur den fungerar!

Hoppas du blev nöjd med maten! Får jag skryta lite på viska.se?

Till er alla, jag ger min mat högsta betyg! :lol: Jag är ärlig vad det jag tycker om och kritiserar min egen mat om den inte passar mig! Om den inte faller mig själv i den smak den är i, så är jag ärlig då också. Men eftersom jag tycker om mat, för jag äter den ju själv, så sätter jag betyg på min egen mat!

Hoppas du Stefan, tyckte det var intressant det vi pratade om! Dessutom har vi mer gemensamt än vad som skiljer oss åt! Ge nu din fru en kram och en puss från mig också! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum