hemskheter

  • Rädd 18årig kille
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6113 av Rädd 18årig kille
hemskheter skapades av Rädd 18årig kille
usch...jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
allt är bara kaos...
jag vet inte vad som är hallucinationer, vanföreställningar, paranoia, eller om allt verkligen är verkligt.
min läkare har nyligen höjt min risperdal från 2mg till 3mg och han sa att jag skulle förhoppningsvis märka skillnad efter ett par dagar...men det är så att jag inte riktigt vågar ta mina mediciner för att jag hela tiden tänker att tabletterna är förgiftade och att det är mikrofoner i dem som kommer spela in mina tankar och allt jag säger.
igår natt (onsdag) så var det en vampyr i mitt rum som skrämde mig så mycket att jag var nära på att svimma.
nu så måste jag be personalen som jag misstänker är huggormar innombords att gå in i mitt rum före mig så att det inte är någe hemskt som väntar på mig där inne.
det är inte bara i rummet det händer saker, det händer saker ute oxå tex när jag sitter på spårvagnen då kan plötsligt alla andra se ut som zombier och ha kol svarta ögon och jag får nästan panik då.
men det är en röst som säger att det alltid kommer vara så av jag pratar med min terapeut om sakerna och att jag inte får äta mat för att det oxå är förgiftat.
jag ska träffa min läkare på måndag och prata med honom om detta men jag vet inte om jag kan berätta det här för honom för då kanske jag hamnar på psyk igen och jag vill verkligen inte tvångsinläggas och tvångsmedicineras.
jag vill bara ha det lungt och få sova lite om nätterna...
och att allt ska försvinna så att jag kan tänka utan att hamna på andra sidan som jag kallar det.
när jag är på den andra sidan så existerar inte människor omkrring mig jag hör vad dom säger men jag reagerar inte för jag är någon annan stans...
förlåt för att jag besvärar er med detta men jag visste inte vad jag skule göra..
:(
Mer
19 år 4 månader sedan #6120 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hemskheter
Det låter väldigt jobbigt och du upplever det också själv som jobbigt. Om du skall få det bättre och hjälp måste du berätta hur det är för läkaren och terapeuten för annars kan du inte få hjälp mot det som plågar dig.

Eftersom du tror att Risperdalen är förgiftad och innehåller mikrofoner. Tänk på eller skriv ner bevisen för och mot dina idéer. Om man koncentrerar sig på faktorer som tyder på att känslorna är felaktiga kan besvären minska.
Läs mer här: www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... n-paranoia

Eftersom du har svårt att ta Risperdal, som tabletter så kanske det vore bättre om du fick det som injektion varannan vecka. Preparatet heter Risperdal Consta och har nyligen kommit på den svenska marknaden. Det verkar som många blir förbättrade när de får Risperdal Consta och risken minskar då kraftigt att du skall drabbas av tvångsvård odyl.
  • gothic babe
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8498 av gothic babe
Svar från gothic babe i ämnet förstår
jag har varit inlagd på sjukhus för att jag trodde att all mat var förgiftad...specielt lagad mat .och jag hatar medeciner för jag tycker att man känner sig konstig i hjärnan av dem.det e så jobbigt å leva när allting känns så fel :(
  • sizzy..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8618 av sizzy..
Svar från sizzy.. i ämnet hej
Hej vill bara säga arr jag känner djupt med dej. O även hålla med admin att det är svårt att få hjälp om man inte berättar vad som är fel. Jag har själv plågats av mörkrädsla o vissa hallucinationer o rädd för vampyrer men nu är jag inte rädd längre och kan sova med lampan släckt. Jag vet inte om det som hjälpte mej kan hjälpa dej men jag vände mj till det andliga och uttalade formler,ritade skyddstecken på dörrarna och gjorde en ring av salt runt min säng och över den kan inget ont ta sej. Jag blev arg på de onda inflytelserna istället för rädd o bannlyste dem från mitt hem. nu sover jag lugnt utan jobbiga drömmar .Kramar o lycka till
ps ta din medicin
Mer
19 år 2 månader sedan #8633 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet hemskheter
Har varit paranoid, kan bli det nu ibland också men då försöker jag att inte vara själv, för det förstärker mina känslor och föreställningar.
Sedan så har jag alltid av gammal vana när jag var som räddast alltid två lampor tända i lägenheten, det känns tryggare.
Jag hoppas du får den hjälp du behöver och berätta om dina problem, så ska det nog lösa sig med tiden.
Mer
19 år 2 månader sedan #8642 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hemskheter
Paranoia är besvärligt och kan övergå i vanföreställningar. Det finns självhjälpsråd här på sajten om paranoia som är baserade på kognitiv beteendeterapi dvs man skall försöka bevisa för sig själv att ens paranoida idéer är felaktiga:

Tänk på eller skriv ner bevisen för och mot dina idéer. Om man koncentrerar sig på faktorer som tyder på att känslorna är felaktiga kan besvären minska.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... n-paranoia