Punktråden

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 6 månader sedan #435448 av Fantasio
Punktråden skapades av Fantasio
[youtube:3llpmu6w]MidNRK1pC_M[/youtube:3llpmu6w]
Håller som bäst på att lyssna igenom lite gamla punkskivor, en blandad kompott med bland annat The Exploited, GHB, Dead Kennedys och andra fina tongångar. Det blir som en tidsmaskin, helt plötsligt är jag tonåring igen med aptit på både musiken och livet.
Mer
12 år 6 månader sedan #435452 av Wellton
Svar från Wellton i ämnet Punktråden
Jag älskar punk! KSMB, Ebba grön, Bad religion...you name it.
Här är en låt med Strebers:
[youtube:1ft0bypv]AfvJLkWczjc[/youtube:1ft0bypv]
Lyssna och njut!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 6 månader sedan #435461 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden
Wellton, jag lyssnade också på en del svensk punk, men har bara en skiva på cd. Får jag pengar över köper jag gärna det jag hade på vinyl. Jag minns den kontroversiella låten "Skjut en snut" med just Ebba Grön. Den hade jag endast på en samlingsskiva, den släpptes inte så vitt jag vet annars. Jag har kvar alla Ebba Gröns singlar, fast de är i dåligt skick. Ett annat svenskt band jag lyssnade på var Asta Kask. Sedan kan jag tipsa om Oi Polloi, fast det är mer Oi än punk, men med samma samhällskritik får man väl ändå säga.
Mer
12 år 6 månader sedan #435465 av Wellton
Svar från Wellton i ämnet Punktråden
"Skjut en snut" är en höjdare. Den har jag haft på CD-skiva i en live-version. Tankade dessutom ner den i studioversion för nåt år sedan.
Det bästa av allt om du frågar mig vore att köpa det på vinyl då jag aldrig har lyckats bli vän med CD-formatet rent ljudmässigt.
Asta kask såg jag live 2007. Dom var ute på en turne då som dom hade döpt till "The psykiskt instabil tour".
Mer
12 år 6 månader sedan #435479 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Punktråden
Wellton,

[youtube:2mhlknud]XaZAn9wggWY[/youtube:2mhlknud]

Kolla in alla dessa med Asta Kask, det handlar om the psykiskt instabil tour!
www.google.se/search?q=the+psyki ... CBAQ_AUoAw

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #435612 av Wellton
Svar från Wellton i ämnet Punktråden
Tack för länkarna Nissegossen! Är du också ett fan av punk?
By the way: Det står Dia psalma i videon till den låten jag länkade men det är trots allt Strebers. Bara så ni vet.