Ny upplaga av Surviving schizophrenia i december

Mer
10 år 8 månader sedan #603799 av Admin1
I slutet av detta år kommer en ny upplaga av boken Surviving schizophrenia av Professor Torrey. Jag vet att Ready väntar på den tjoka, men billiga självhjälpsbok.

www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0062268856
Mer
10 år 8 månader sedan #603800 av Ready
Jag blev jätteglad över den här nyheten. När den kommer ska jag köpa den och läsa den från pärm till pärm.
Mer
10 år 8 månader sedan #603801 av Ready
Sådana här nyheter gör att man känner hopp om framtiden. Torrey är en alldeles utomordentlig författare.
Mer
10 år 8 månader sedan #603802 av Ready
Admin,

Har det hänt många nyheter på forskningsfronten sedan förra upplagan?

Det har väl hänt en del när det gäller sjukförsäkring i USA sedan sist, kanske att det kommer att tas upp i boken liksom Latuda.
  • parpababa
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #603805 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Ny upplaga av Surviving schizophrenia i december
vad är den här surviving schizophrenia ni brukar prata om. är det svårläst engelska?
Mer
10 år 8 månader sedan #603890 av Admin1
Det har hänt ganska mycket tycker jag sedan 2006 upplagan. Han kommer säkert att ta upp de antipsykotika, som finns i USA, men inte i Sverige. Det är väl en 4-5 nya preparat där. Antagligen kommer han att skriva om de nya preparat som också befinner sig under utprovning.

Surviving schizophrenia är inte så lätt läst, eftersom den är ganska tjock. Boken är väl egentligen mer en faktabok än självhjälpsbok. Schizophrenia for Dummies är mer lätt läst och en bättre självhjälpsbok.