Om du gillar denna bok så gillar du...

Mer
10 år 6 månader sedan #612547 av Ready
Jag startar härmed en tråd där vi kan ge tips på liknande böcker. Jag till exempel gillar Dan Browns böcker så jag skulle vilja ha tips på andra böcker som liknar hans.
Mer
10 år 6 månader sedan #612688 av krokus
Ready,
Är du medlem på [url:1v3qz3gt]http://www.boktipset.se/[/url:1v3qz3gt]? Där får man tips på böcker utifrån sin smak. :)
Mer
10 år 6 månader sedan #612727 av Ready
isan,

Tack för tipset.
Mer
10 år 6 månader sedan #612900 av Ready
Egentligen så är jag ute efter böcker som på ett bekvämt sätt och utan större ansträngning ökar min allmänbildning. Som i Dan Browns spänningsromaner.

Känns lite konstigt att sträva efter att förbättra mitt intellekt när jag har en sjukdom som bryter ned det.
Mer
10 år 6 månader sedan #612902 av Geta
Det har jag också jobbat på- att förbättra mitt intellekt. Jag har varit rädd för demens. Det stod i gamla tiders
psykiatriböcker att man blir dement vid schizofreni. Min psykoterapeut klagade på att jag intellektualiserade
för mycket (försvarsmekanism). Jag borde ägna mig mer åt känslor sa hon.

Jag brukar titta på En bok en författare på Kunskapskanalen kl.19.00 nästan varje kväll. Där får jag tips om böcker.
I kväll var det författaren och historieprofessorn Dick Harrison som har vunnit På spåret:
urplay.se/Produkter/177853-En-bo ... historiker
Mer
10 år 6 månader sedan #613105 av Ready
Jag kanske borde bli medlem på "Boktipset", fast jag har liksom ett inbyggt motstånd mot att regga mig på sajter. Det blir så många lösenord att hålla reda på.

Jag har en speciell anteckningsbok där jag har mina lösenord, hur gör ni med era lösenord?