Ny självhjälpsbok - Coping with Schizophrenia

Mer
10 år 3 månader sedan #627634 av Admin1
Nästa är kommer en ny självhjälpsbok, som heter Coping with Schizophrenia och är skriven av Kevin Gournay, Dr. Debbie Robson. Den kommer att kosta 66 kr. Så här presenteras den:

This book provides up-to-date information about changing views on schizophrenia and how it can be treated. As well as exploring classic symptoms such as hallucinations and hearing voices, it provides strong practical suggestions for dealing with the mental and emotional distress involved.

www.adlibris.com/se/bok/coping- ... 1847092649

Det finns tidigare en bok, som heter Coping with schizophrenia, men det här är en helt annan bok.
Mer
10 år 3 månader sedan #627637 av Nissegossen
Den är jag intresserad av. Men jag har ytterligt svårt för att läsa böcker, får ta ett stycke i taget tror jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 3 månader sedan #627667 av Ready
Admin1,

Så det är alltså tillåtet för författare att ha samma titel på sina böcker? Finns det ingen copyright på det?

Coping låter annars lite humanare än Surviving...
Mer
10 år 3 månader sedan #627753 av Admin1
Det är nog tillåtet att använda samma titel, men man kan ansöka om varumärkesskydd för en boktitel. Jag tycker den här boken verkar intressant för den verkar vara självhjälpsinriktad och det finns inte så många sådana böcker än Diagnosis schizophrenia.
liu.diva-portal.org/smash/get/di ... FULLTEXT01
Mer
10 år 3 månader sedan #627754 av björk
jag har edition 5 :D :hjärta :hjärta :hjärta
Mer
10 år 3 månader sedan #627760 av Admin1
Du tänker väl då, björk på Surviving schizophrenia vars föregående upplaga var 5?