Tråden om Skräckfilm

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 8 månader sedan #1080649 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Ispegelland skrev: Är Cape Fear en skräckfilm? Iaf väldigt bra film. Lida som nämnts också suverän. Steve McQueen dog väl inte långt efter det.

Nä, jag skulle inte kalla "Cape fear" för en skräckfilm. Den är väldigt bra och jag gillar ju både Nick Nolte och Robert de Niro. "Lida" är en av få bra filmatiseringar av Stephen King's böcker. Men Steve McQueen? Nu blir jag konfys. Dog inte han runt 1980?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1095565 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
En film jag bara sett en gång, men gillade, är "Dirty weekend". Borde ha varit på TV jag såg den. Den fick lite censurproblem, var kanske för att den skildrar en kvinna som mördar. Ingen regelrätt den rysare, men lite otäck är den. Måste kolla upp om den finns att köpa, den tål nog att ses om.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096303 av Richard
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1096305 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Hon tvåa från höger påminner om den vulgära kvinnan känd från skräckbranschen. Elvira någonting. Säkert avsiktligt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1096528 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Gunnel Arrbäck, censurtanten nummer ett, verkar faktiskt ha ett genuint filmintresse. Vad gjorde hon i stalinistiska Statens biografbyrå?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan #1109529 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Hittade en riktigt rutten film i en trave. "Night of the living dead: Resurrection" (renommésnyltning) heter den enlgit Google. "Night of the living dead: Re-animation" (renommésnyltning ggr två) står det på mitt omslag. Köpte den för att Jeffrey Combs var med, vilken nit jag gick på. Jag är svag för zombiefilmer, men denna var minst sagt svag. Det finns inte en enda häftig scen! Såg att den fick riktigt dåligt betyg på IMDB, de gick att lita på även denna gång. Varning, varning!