Tråden om Skräckfilm

Mer
5 år 10 månader sedan #1062731 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tråden om Skräckfilm
Jag hatar zombiefilmer, detsamma med de flesta monsterfilmer. Men den allra första Alien-filmen var bra, då var monstrerat maskerat och kunde var som helst. Det enda som var löjligt var den där mänskliga roboten som Ripley avslöjade och "dödade".

En fantastisk skräckfilm är Hyresgästen (The Tennant). Roman Polanski hade ju tidigare gjort både Repulsion och Rosemary's Baby, men i The Tennant kombinerar han skräcken från de andra två. Kunde fan inte sova på en hel vecka efteråt.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062742 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tråden om Skräckfilm
Gillar lite äldre skräckisar. Body snatchers från 1956 är väldigt otäck. Bra mycket läskigare än de nyispelningar som har gjorts. Så har vi Voice in the Night (40-talet) för oss som är vrålrädda för att bli invaderade med olika läskiga kryp, slem och svamp. Som sistnämnda men mycket nyare: Det Okända, svensk skräckis som liknar The Blair Witch Project väldigt mycket men är mycket bättre. Ett gäng yngre forskare beger sig ut till en skog som har eldhärjats av okänd anledning. Där hittar man en mycket märklig "sak" som tar över dem en efter en.

Alla tre garanterat oblodiga.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062743 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Tråden om Skräckfilm
Mer
5 år 10 månader sedan #1062784 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tråden om Skräckfilm
Är Cape Fear en skräckfilm? Iaf väldigt bra film. Lida som nämnts också suverän. Steve McQueen dog väl inte långt efter det.

Sen gillar jag en skräckfilm som namnet helt flugit bort. Det är en skolklass, och de dör en efter en i bisarra olyckor p g a nån förbannelse. Den är bra.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062811 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Tråden om Skräckfilm
Har ni sett IT the movie, eller Anna Belle på bio??
Mer
5 år 10 månader sedan #1062812 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Tråden om Skräckfilm
Jag o min syster kollade en massa skräckfilmer som unga.
Tiden då det fanns VHS filmer man kunde hyra.
Såg de flesta nightmare on elm street o andra som jag helt glömt namnen på.
Första film jag blev rädd av var E.T.
Helt seriöst, var runt 6 år gammal o öppningscenen + mysterie delen hade mig helt skrämd.
Inte sett någon bra skräckfilm nyligen för att nämna här.
Hade gärna sett en mer utvecklad o skrämmande "Constantine" tyckte konceptet i den filmen var cool.