Porr film

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071901 av Richard
Svar från Richard i ämnet Porrfilm
Näe... Jag fick PM av Admin häromdagen, men ska kolla inställningarna...
Men det är inte nått som poppar upp om jag fått PM, men ska göra det till en vana att kolla inkorgen varje dag.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Richard.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1071922 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Porrfilm


"Hur kommer det sig att en sådant här missförstånd kan uppstå?
Vem har ansvar för att det blev ett missförstånd i situationen ovan?
Hur skulle du känna dig om du var killen eller tjejen i den här situationen?
Om rollerna var ombytta, skulle situationen då uppfattas på ett annorlunda sätt?
Varför kan det vara svårt att säga rakt ut vad man menar och vill göra?
Vilket är det bästa sättet att försäkra sig om att den andra vill samma sak som du?

Det är inte alltid så lätt att veta vad som menas med ”ska du följa med hem på en kopp te”, ”ska vi kolla på en film” eller ”det här var ingen rolig fest, ska vi gå ut?”. Livet blir besvärligt om man hela tiden måste tolka och gissa sig till vad andra menar och säger. Då finns risken för att det blir missförstånd som i situationen ovan.

Det finns en myt om att hångel och sex ska vara lite mystiskt och inte får pratas sönder. Men det är med hångel och sex som med allt annat, man behöver prata om det. Genom att säga vad man vill blir det lättare att undvika missförstånd och man kan försäkra sig om att båda personer menar och vill samma sak. I situationer när det kan bli extra svårt att både visa och uppfatta signaler, till exempel om det finns alkohol med i bilden, måste man vara extra noga med att kolla av vad den andra vill, hela tiden! Blir du osäker på om det känns bra för någon – avbryt. Blir du orolig att du själv druckit så mycket att du kan missa signaler – avbryt.

Du är själv ansvarig för att berätta vad du vill och inte vill. Vet du inte själv riktigt vad du vill är det läge att be om en paus, och du har rätt till att få hur lång paus som helst, tills du har bestämt dig. Men du har också ansvar för att lyssna på vad den andra vill och inte vill göra. Är du osäker – fråga."

peace.ax/sv/challenginggenderrolesnyheter/37-nyheter/622

Ja, det är verkligen skitsvårt med signaler!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071955 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Porrfilm
Jocke, jag hade en handledare vi var bara patienter med psykossjukdom, vi var tillsammans och hon sade: Ni är förhärliga ni säger rätt ut vad ni tänker på. Vilket tydligen hon tyckte var bra. Så den biten Jocke behöver du nog tänka om på.

Stod i en krogkö, jag pratade med en tjej, jag sade vad har vi här att göra vi åker hem till mig? Jag mötte henne för första gången och ja, vi hade trevligt hemma hos mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1071972 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Porrfilm
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:...yOQD-tjqc1LMShawseYi

Håller mobilen på att förstöra relationer?

Vars är världen på väg?