Hur många finns kvar?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1151861 av Cosmos
Många gamla rocklegender har dött. Och fler blir det. Jag tycker att det är lite symptomatiskt nu när vi (hm, inte alla här) vi är så gamla själva. You´re next on the line.

John Lennon dog redan 1980 men skulle förmodligen inte finnas bland oss idag även om han hade fått chansen.

Men att sådana som David Bowie, Lemmy, Amy Winehouse, Whitney Houston, Donnie Summer, Peter Lundblad (säkert har jag glömt många, inte finns idag är sorgligt. De tillhör min ungdom och deras död innebär min egen dödlighet.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151863 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur många finns kvar?
Man får besinna sin egen dödlighet och förstå att livet är en gåva


Också där gör inte som de som dog, lär ni er vad de dog av som redan är döda undviker ni att göra som de, då blir ni överlevare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151866 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur många finns kvar?
Ja, jag slås också ofta av att många som jag känt i livet är döda. Liksom många gamla artister.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151874 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur många finns kvar?
Psykiatri patienter är det stor åtgång på, kan inte räkna dem som passerat gå, utan tillstånd tyvärr

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1151880 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur många finns kvar?
Det har slagit mig, när kändisar som varit narkomaner berättar om hur många av deras gamla vänner som är döda. Det är likadant för oss med psykiska sjukdomar.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1151886 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur många finns kvar?
Ja, det är vardagsmat numera att någon dör. Eller också får man höra att någon har cancer och inte har långt kvar.