Vincent van Gogh - Vid evighetens port (recension)

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187931 av charlie2
Så nu idag så har jag sätt min film seg och långtråkig men väldigt fint filmad vackra natur bilder .!

Filmen var som att kolla på konst eller att titta på vackra tavlor och Finade målade landskap var värd ändå att köpa för alla som tycker om att titta på konst och se fina natur landskap.

väldigt fint filmad och fina natur landskap som att gå på en konst utställning .:vagen :tummenupp

Mycket Finade målade Natur landskap.
Men filmen var långt från något mästerverk men huvud skådisen Willem Dafoe gör en fantastiskt roll prestation och spelar väldigt bra som en sinnes sjuk konstnär.
Han är i filmen också under en lite längre period på Mentalsjukhus.

Kan rekommendera den om man vill få en inblick hur det är att vara en sinnessjuk konstnär.!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187959 av Fantasio
"Charlies filmtråd" kan bli namnet. Det blir annars fullt med trådar, en för varje film.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187987 av Nissegossen
I skolan var vi inne på konstmuseet där det var en utställning med van Gogh sedan dess känner jag igen hans tavlor

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1187995 av memphis
Jag har en van Gogh på väggen här hemma: tror den heter Såmannen. Inte äkta såklart :) utan ett tryck.
Mer
4 år 6 månader sedan #1188002 av Nissegossen

memphis skrev: Jag har en van Gogh på väggen här hemma: tror den heter Såmannen. Inte äkta såklart :) utan ett tryck.



Det syns mycket tydligt på en tavla av honom han har egentligen inte målat på traditionellt sätt utan lagt tjocka lager med färg det syns övertydligt om du står nära en tavla som han har målat den är starkt kuperad tavla där färgen är pålagd, det återger helt enkelt ett tryck som istället är platt det går i tryck inte att återge då det trycket är helt slät

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1188005 av charlie2
Ja Vincent van Gogh var väldigt galen och sinnes sjuk.