Musik påverkar mig

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1209140 av Fantasio
Jag rycks lätt med när jag lyssnar på musik. Är det glad musik blir jag oftast glad. Det finns en låt till ett barnprogram jag inte pallar med att lyssna på för jag börjar lipa. Även en låt med Robert Broberg har samma effekt på mig.

Jag har idag fått två skivor och faktiskt tvekar jag om jag ska lyssna på dem. Då kanske jag rycks med och mentalt hamnar i början av 80-talet. Jag kanske blir sentimental, eller värre. Sakna det liv jag en gång hade.

Musik har en inneboende kraft som påverkar mig.
Mer
4 år 3 månader sedan #1209142 av memphis
Svar från memphis i ämnet Musik påverkar mig
Musiken är människans gudomlighet. Det som separerar oss från djuren. Kreativiteten kommer från Gud, den har vi efter Gud.
Mer
4 år 3 månader sedan #1209143 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Musik påverkar mig
Min hund ylar alltid när han hör slutet på "#54 Dick Butkus" av Dillinger Four.
Mer
4 år 3 månader sedan #1209144 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Musik påverkar mig
Det är liknande för mig, kan testa få ut det positiva i det.
Lyssna på musik som gör dig känna dig mäktig o självsäker i situationer som är svåra.

Inte alltid man kan, men när det hjälper så känns det skönt.
Att kunna dra styrka från inget är en fin gåva.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1209149 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Musik påverkar mig
Lemmy från Motörhead var en festprisse. Jag blir på bra humör av Motörhead. Det Tredje riket kände väl till kraften inom musiken. De skrev flera bra marscher och melodier. Tänk er när den brölades ut över städerna. En av de mer ökända låtarna är "Deutschland erwache" och den gillar jag. Alltså bara låtmässigt, jag är själv inte hitlerist.
Mer
4 år 3 månader sedan #1209157 av memphis
Svar från memphis i ämnet Musik påverkar mig
Det sägs att Mozart påverkar människohjärnan positivt. Han skrev ju bitvis euforisk musik. Men Mozart påverkar även hur vattendroppar fryser, det vet inte alla om. Vattendroppar fryser vackrare och mer komplext om de exponeras för Mozarts och Betthovens musik!