Dostojevskij's Brott och straff

Mer
3 år 11 månader sedan #1251796 av Amandara
Jo lätt att säga att nån ska bli mindre misstänksam....är man det är man det.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251801 av memphis
Eller hur! Det är samma som med vanföreställningar, svårt att påverka med viljan.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251803 av Amandara
Jag går till Galeasen rita, måla, handarbeta, skriva....för 9 kr i timmen. De här varit på chefen om att vi inte ska ha 9 kr eftersom vi inget producerar. Men...9 kr i timmen en dag i veckan 2.5 timmar.... De är då stora på sig. Men Galeasen är kul. Jag skulle aldrig gå till en mekanisk verkstad och tjäna 9 kr i timmen. Då kan jag jobba på en mekanisk verkstad i öppna samhället för riktig lön. Tycker de sätter tomteluva på nästippen på folk.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251810 av memphis
Här där jag bor finns inget Spiran eller Galeasen tyvärr. Det finns ett trist ställe som heter Mötesplatsen, en trist lokal där inget roligt händer. Detta bland annat får mig att undra om jag skulle flytta till en stad.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251812 av Geta
Jag gick på ett Dagcenter i ett par år och höll på med konstnärlig verksamhet. Jättekul, men sedan ville de att jag skulle börja sortera skruv. Det var nog för ekonomin som vi skulle sortera skruv. Vi fick inget betalt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251815 av Amandara
Jag har sorterat skruv, på en mekanisk verkstad, för en riktig lön. Tycker tom det är rätt kul. Men skulle aldrig göra det i en tomteluva på nästippen verksamhet. Inte gratis. Arbete ska med lön betalas.