Bygga självmordsbombare i keramik?

Mer
3 år 7 månader sedan #1274762 av Richard
För många år sen byggde jag en massa mullor o araber i keramik o gjorde s.k. "mulla-filmer" som var väldigt uppskattade. Ja, jag byggde t.o.m. en hel moské i keramik men katterna har slagit sönder alla mullor och minareten på moskén. Jag hade ju t.o.m. byggt in en högtalare i keramik-moskén som spelade upp Allahu Akbar-bönen.

Nu ska jag göra en självmordsbombare i keramik, så man kan lägga in krut eller nått liknande i, så sprängs den. Men hur ska man få den att vråla Allahu Akbar innan?

Finns det någon här som har erfarenhet av att bygga miniatyr-självmordsbombare i keramik o koppla till högtalare med bön i? Att fixa elektroniken, både till att antända krutet o sätta igång bönen lär jag klara, men man kan ju bara använda den en gång. Men jag söker en väldigt liten o billig högtalare...
Mer
3 år 7 månader sedan #1274763 av memphis
En högtalare från en smartphone borde väl funka?
Mer
3 år 7 månader sedan #1274765 av Lejonhjärta
Gör exakt på samma sätt som du gjorde första gången.
Mer
3 år 7 månader sedan #1274766 av Richard
Ja, allt måste ju klappa när man filmar när han sprängs... Men att plocka isär en smartphone blir lite dyrt bara för en mulla-film... Söker nått för typ 29,90 på Clas Ohlson. Ska kolla de där teknikkedjorna. Mina förra mulla-filmer;



Mer
3 år 7 månader sedan #1274767 av Geta
Tycker inte att det är roande! Det är för allvarligt ämne.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1274800 av memphis
Jag kan förstå om det är roande att spränga små lerfigurer i luften. Om man är 6 år!!!

Men det är bra att ha barnasinnet kvar, Richard.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.