Världens bästa musik!

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1300760 av Cosmos
Vilka eller vem har skapat/skapar det bästa i alla kategorier musik? Har du favoritalbum, favoritband, favoritartister eller finns det flera fast i olika genrer?

Själv är jag av den gamla skolan som alltid tillhörde Beatlesgänget medans de mer långhåriga och tuffare sade sig gilla Rolling Stones bättre. Det var liksom lite finare att vara Stonesfan. Stones lirar väl fortfarande när de orkar beroende på ålder men de har aldrig gjort en enda bra siva på 50 år!!! Nä, Beatles lade av när de var på topp. Abbey Road som var bandets sist inspelade är ett mästerverk alla kategorier.

Som bästa musik har jag Beatles och också David Bowie som gjorde några fantastiska skivor i början av sin karriär. Här är så de bästa albumen genom tiderna:





Last edit: 3 år 4 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300762 av memphis
Svar från memphis i ämnet Världens bästa musik!
Jag är förtjust i Mark Knoffler och Dire Straits. Sultans of swing är en riktigt bra skiva.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 4 månader sedan #1300764 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Världens bästa musik!
Håller med dig memphis. Dire Straits var riktigt bra i början, gillar deras andra skiva, Communiqué bäst. Och Mark Knofler är den bästa gitarristen i den gengern.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1300768 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Världens bästa musik!
Oj det finns så många bra musiker, sångare och band. Men nåt som jag alltid återkommer till är The Cranberrires, Sophie Zelmani, James Morrison, Alanis Morissette, Joshua Radin, Nina Simone, Madonna, Talamasca, Infected Mushrooms, Sphongle, Antony and the Johnsson, Disclosure, Sam Smith, Lewis Capaldi, Amy Winehouse, Leonard Cohen kommer säkert på massa fler som jag alltid återkommer till.

Den bästa låten nånsin är med The Cranberrires "Linger"!
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300772 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Världens bästa musik!
Jag håller med Cosmos: Rolling Stones är ett gäng b-snubbar. Bästa bandet är Motörhead. Tycker i alla fall jag. The Beatles gillar jag också, speciellt "Magical mystery tour".
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 4 månader sedan #1300776 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Världens bästa musik!
Åh, jag glömde Aimee Mann! Hon är en nutida favorit. Vilken röst, vilka låtar hon gör. Hennes bästa album är nog Lost in Space.