Andra läkemedel med effekt mot psykiska symptom?

Mer
9 år 5 månader sedan #699868 av Admin1
De stora läkemedelsföretagen har minskat kraftigt på sin forskning på nya psykofarmaka.

Det verkar som vi får lita till turen att hitta effekt mot psykiska sjukdomar hos läkemedel som redan finns mot andra sjukdomar.

www.viska.se/index.php/nya-lakem ... ipsykotika

Har du fått mediciner mot icke-psykiska symptom, som hjälpt mot psykiska symptom. Också receptfritt och droger är intressanta. Samt särskild mat också.

Här på sajten har jag märkt att:
Cipralex i kombination med Risperdal kan minska paranoia
Waran gav inte effekt mot psykos hos en kvinna.
Mer
9 år 5 månader sedan #699869 av Geta
Jag mår mycket bättre om jag undviker mjukt bröd. Knäckebröd går bra.
Mer
9 år 5 månader sedan #699870 av Admin1
Vilka symptom minskar?
Mer
9 år 5 månader sedan #699871 av Geta
Kan inte förklara men jag blir lugnare om jag undviker mjukt bröd. Ska fundera närmare på det.
Pannkakor som är så gott kan också vara knepigt.
Mer
9 år 5 månader sedan #699975 av stefan
Hej Midori, nivåerna av "budbärare" är olika i olika delar av hjärnan och interagerar på ett sätt som gör att det kan vara svårt att påverka t.ex dopaminnivåerna utan att serotoninbalansen störs. Vet inte men kanske har detta bidragit till att vissa neuroleptika inkluderar kemikalier med anti depressiv effekt. Det största problemet för vissa individer kanske beror på att en viss del av hjärnan har en för låg nivå av dopamin...

Hej Geta, tror att många av oss skulle må bättre utan socker och vitt mjöl...

Mvh stefan
Mer
9 år 5 månader sedan #700038 av Admin1
De mediciner som jag tror kan ha effekt är blodtrycksmediciner och särskilt adrenalinblockerande läkemedel. De kan ju minska stressen och det kanske kan minskar psykosrisken. Enklaste sättet att hitta mediciner med effekt är att studera hur psykosrisken förändras. Har en känsla också att sömnmediciner kan ha effekt.