Andra läkemedel med effekt mot psykiska symptom?

  • Besökare
  • Besökare
8 år 9 månader sedan #752333 av
de finns också enzymer som balanserar
Mer
8 år 3 månader sedan #793249 av Richard
Jag har för mig att drogen Ketamin kan användas som engångsbehandling vid vissa psykiska problem. Den är klassad som narkotika och används som narkosmedel. Googlade lite, men kom mest upp en massa kliniker som utför det, så jag försökte hitta en opartisk sida:
www.webmd.com/depression/news/20 ... depression

Jag tror inte det förekommer i Sverige legalt. Jag har provat Ketamin för länge sen (inte injicerat, utan rökt det), men jag minns inte hur det var.
Mer
8 år 3 månader sedan #793266 av Admin1
Ketamin har snabb effekt mot depressioner, men i högre doser ger Ketamin schizofrenisymptom. Om man ser på Ketamin skulle depression och schizofreni vara sin motsats. Ketamin verkar via glutamat.
Mer
8 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #793611 av Admin1
Det finns dock personer med schizofreni, som är heroinister. Schizofrenigenerna verkar kunna öka både risken för missbruk och våld. Missbruk är vanligare vid schizofreni och 25 % kan ha problem med missbruk och främst alkohol.
www.viska.se/nyheter1/8-vald/6241-valdet...IiwiNjcgZ2VuZXJuYSJd
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122408 av cecilia76
Geta, kom över någon studie för ett tag sedan om att viss uteslutande kost kunde ha positiv effekt mot negativa symtom. Mjölk och mjuk smörgås var uteslutet. Tror det var en dansk studie.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122416 av Geta
Mina negativa symtom har minskat med åldern. Men städning är inte min starka sida.