Xeplion med 3 månaders effekt godkänd snart

Mer
6 år 5 månader sedan #985351 av Admin1
Xeplion liknar Risperdal, men är mer vattenlösligt. Risperdal har halva viktuppgången jämfört med Zyprexa.
Mer
6 år 4 månader sedan #998145 av 1Dave
Vad händer egentligen om sjuksköterskan råkar injicera i ett blodkärl istället för muskeln?

/Dave
Mer
6 år 4 månader sedan #998152 av Nissegossen
www.familjeliv.se/forum/thread/75047089-...-in-alkohol-i-blodet

Angående det, har vården regler om hur man ger olika injektioner, de får gå genom detta på utbildningen och för oss som vanligtvis sätts i sätesmuskeln där om injektionen ges regelrätt finns inga större blodådror.
www.vardhandboken.se/Texter/Injektioner/Subkutan-sc/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998154 av Nissegossen
Jag ångrar att jag höll band på mig, när en ssk satte nålen och sprutan i ischiasnerven och den gången blev jag skitarg, det var ju tjänstefel utav henne, hon förtjänade en smäll på käften och en anmälan till dåvarande socialstyrelsen :twisted:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998156 av Geta

1983Dave skrev: Vad händer egentligen om sjuksköterskan råkar injicera i ett blodkärl istället för muskeln?

När jag fick influensasprutan för något år sedan i armen, sprutade blodet. Sköterskan hade kommit i ett litet blodkärl. Det hade aldrig hänt henne förut.
Mer
6 år 4 månader sedan #998158 av Nissegossen
Det blev i år, inte ens ett märke på armen efteråt och jag har inte haft några biverkningar av det. Jag vill inte ens ha plåster på skinkan när han ger injektionen i baken. Där på det stället har jag vad det verkar noll känsel.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum