Amfetamin för oss med negativa symtom?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 6 månader sedan #980169 av
Är det verkligen effektivt för detta? Hittade en gammal artikel som sa att eventuellt kunde Elvanse vara det och det skulle forskas mera om det.... Elvanse är ett preparat som riktigt amfetamin som man ger till människor som lever med ADHD!
Mer
6 år 6 månader sedan #980200 av Nissegossen
Det triggar i alla fall en ny psykos vännen. Att använda ADHD medicin är det raka vägen till en psykos. Det är kontraindikerat för ADHD medicin. Dock kan man använda medicinen tillsammans med antipsykotika i en del fall. Det är över mitt huvud, då jag har en psykossjukdom och inte ADHD.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #980243 av Admin1
För Elvanse fanns positiva resultat i en mindre studie 2011, men sedan har det varit helt tyst. Tror att det kan bero på hur mycket psykossymptom man har. Har man inga psykossymptom kan det kanske fungera. Amfetamin kan annars trigga psykoser.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048738 av Vatten
Om vi jämför ADD (eller ADHD Pi som det heter numera) med Schizofreni finns det en hel del likheter men också skillnader. Ur dessa skillnader växert också skillnaderna när det gäller mediciner och mediciners effekter på långt och kort sikt. Amfetamin kan upplevas som positivt vid bägge tillstånden på mycket kort sikt men vid Schizofreni är det nog aldrig av godo då effekten till viss del är rakt motsatt mycket av den andra medicineringen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048749 av Geta
Är det inte så att du har ADHD, Vatten?
Mer
5 år 11 månader sedan #1048751 av Amandara
Jag tror jag skulle behöva lite amfetamin ibland.