Amfetamin för oss med negativa symtom?

Mer
5 år 11 månader sedan #1048781 av Richard

Amandara skrev: Jag tror jag skulle behöva lite amfetamin ibland.

Klart man mår bra av amfetamin...

Tar jag en Concerta (metylfenidat) 54 mg, så märker jag inget förutom att jag kan bli något mer fokuserad på saker. Injicerar jag, i missbrukardoser, metylfenidat, amfetamin eller t.o.m. kokain, så mår man ju super!

Men, det blir en falsk verklighet! Man kan inte leva sitt liv i ett amfetaminrus, även om man skulle vilja. Ser fler o fler vänner som pundar o slocknar för gott i allt för tidig ålder... :cry:
Mer
5 år 11 månader sedan #1048803 av memphis
jag såg en tjej häromdagen som hade bara ben fast det var för kallt och hon såg suspekt ut under en dubbel luva. såg att hon hade anmärkningsvärd hudfärg (orange) och tänkte, det kanske är nåt i tjacket. Haha! Men hur som helst så blev jag inte alls avundsjuk. Jag vill inte må så där.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048855 av Kn@sen
Som många här säger ökar dopamin påslag negativa syptom och kan ge små eller stora psykoser, beroende på person.
Men generellt kan sägas att ökad dopaminnivå kan vara bra för vissa men troligtvis ganska få av dem som har psykossjukdomar.
En medveten effekt på i stort sett all antipsykotika/neuroleptika är att ta ned dopaminnivåerna då man anser att den utgör en förhöjd risk.
En annan biverkning av neuroleptika är just tröttheten som i vissa fall anses som önskvärd. Känns lite som moment 22.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048925 av Nissegossen
Jag satt på spårvagnen på Avenyn i stan, det var vid Stora teatern på andra sidan gatan vid Bältespännarparken som en ung man kom, han gick i bara skjortan och såg stöddig ut det var kallt, två män på vagnen, billigt amfetamin i stan?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1049062 av Admin1
Abilify eller aripiprazol har liten dopamineffekt, men har ändå ingen bra effekt mot negativa symptom. Det är bara Solian bland antipsykotika, som har effekt mot negativa symptom samt kanske också Reagila.