Latuda

Mer
5 år 5 månader sedan #1097644 av MsTibbs
Latuda skapades av MsTibbs
Varit på bra möte på psyk, just hemma nu. Ska ha kvar 3mg Invega i tre veckor, sen trappa ner Zyprexa 20mg och trappa in Latuda! Nästa gång tyckte läkaren att mor skulle med! Får se om det går.
Mer
5 år 5 månader sedan #1097708 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Latuda
Intresserad av att höra hur det går.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan #1097725 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Latuda
Väntar i spänning! :)
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1097731 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Latuda
Va beredd på att det kommer hända grejer! Det gjorde det för mig men idag är jag glad att jag byte. Jag byte från zyprexa till latuda.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Klanggedin.
Mer
5 år 5 månader sedan #1097744 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Latuda
Vad hände det för grejer? Jag ska byta från Zyprexa för vikten och prolaktin.
Mer
5 år 5 månader sedan #1097763 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Latuda
Jag går ner i vikt.. cirka 12 kg så här långt. Prolaktin har jag inget besvär med. Jag har mycket mer energi, jag känner mycket mer. Mer upp och ner, mer känslor om vad jag vill och i och med det ett driv till att göra det jag vill. Jag är mer aktiv t.ex. är jag ute och promenerar mycket oftare. Jag har enligt min observation blivit mycket bättre på DotA där det krävs strategisk skärpa. Har ökat i ranking vilken jag förlorade när jag började med zyprexa.. Egentligen fungerar jag bättre men ibland känns det som att livet skakar för det är så intensivt.

Det största problemet är omställningen med känslor. Alla de beteenden jag hade med zyprexan har prövats och ersatts. Det har gjort att jag inte kan göra de saker jag ville längre men också att jag känner mer tillfredsställelse i de saker jag gör.

Typ nått sånt :).