Abilify är det så bra som det låter...

  • Hanna...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #103403 av Hanna...
Hej!
Hör av många av er som är här att Abilify verkar vara en jätte bra medicin..stämmer det? Äter idag zeldox men tycker att jag blir trött av den. Finns det något negativt att säga om abilify ? Hur var det innan och efter ni fick den...
/ Hanna...
  • Ready.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #103412 av Ready.
Svar från Ready. i ämnet Abilify är det så bra som det låter...
Hej, bra att du tog upp Abilify. Jag har precis börjat använda Abilify och det största problemet är helt klart sömnen, som det är nu sover jag bara 7 timmar/natt men jag hoppas att det blir bättre. Får man sova på Abilify så blir man inte trött av den. Det är också väldigt bra att man får tillbaka Dopaminet i hjärnan, man känner sig lite som innan man blev sjuk.
  • Khai
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #103414 av Khai
Jag var på väg att få abilify..men blev inte av!

Min doktor och hans kollegor hade inte tillräckligt med erfarenheter av den på teamet :rolleyes:

Så nu fortsätter jag med gamla vanliga trilafon
Mer
16 år 3 månader sedan #103418 av Fizzle
Jag har Abilify o det ar en medicin som fungerat jattebra for mej.

Hade lite biverkningar forsta veckan eller sa, men nu har jag inga alls. Haller med tidigare inlagg, man kanner sej lite som innan man blev sjuk.
  • Ready.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #103419 av Ready.
Svar från Ready. i ämnet Abilify är det så bra som det låter...
Hur många timmars sömn får du?
Mer
16 år 3 månader sedan #103425 av Bitte
Jag tar Abilify på morgonen så tidigt som möjligt. Men jag använder sömnmedicinen Imovan till natten. (har atgit bort Propavan och Nozinanen, nyligen) Inatt sov jag ca 12 timmar med 3 uppvaknanden men det gick att somna om.
Abilify kan orsaka sömnproblem det är därför bäst att ta den på morgonen.