Tillgång av Leponex, om medicinfabriken tex förstörs etc...

  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #116554 av Erase
Tex om tillgången av bla Leponex och övriga mediciner avbryts pga
krig,terrordåd,osv.
Vad finns det för reservplan, Va fan ska man göra om tillgången på medicin avbryts?

Sandoz har fabriker i USA på östkusten på tre ställen och i mellanvästern
på en plats.

Lilly har Zyprexa som jag tror tillverkas i Schweiz eller i Holland.

Om man kunde på nåt sätt spara viktiga mediciner i lager runt om i världen på olika platser-, eller, om man fick den kemiska formlen på preparaten så man kunde tillverka desa mediciner i nåt provisoriskt labb,

Det kommer troligtvis ett nytt stort krig om några år tex WWIII.
Dirigerat av Antichrist.

-Jag är inte paranoid.- för att jag tror att detta skall hända.

Om man tillgången på medicin bryts - så kan ni ju räkna ut följderna själva...Psykos-varning för alla världens psykpatienter...
=Bla suicide/Idiotdåd,paranoia.
Mer
16 år 3 veckor sedan #116576 av Geta
Om tillgången på psykofarmaka bryts vad händer
då?
Är det någon som har forskat i det?
Hur många mediciner är livsviktiga?
Mer
16 år 3 veckor sedan #116590 av mopa
Ja, vad händer? Det drabbar många människor, inte bara psykofarmaka......andra mediciner som insulin, hjärtmedicin....ja det är många som skulle få det svårt.
Mer
16 år 3 veckor sedan #116613 av Admin1
Förr vet jag med säkerhet att det fanns beredskapslager för läkemedel, som kunde användas vid avspärrningssituationer t.ex vid krig. Idag vet jag att Krisberedskapsmyndigheten får anslag för lagring av läkemedel. Det man mest talat om är nog Tamiflu mot fågelinfluenza, som det finns ett lager för i Sverige att användas vid en pandemi.

Jag tror inte att det blir några problem att ordna fram Leponex om det skulle bli kris för någon fabrik. Det finns ju andra tillverkare av t.ex. Clozapine och det finns säkert tillverkare i Indien och Kina att köpa från också. Samma sak gäller nog de flesta antipsykotika tror jag.

På senare år har det bara varit leveransproblem med Trilafon depåinjektion i några månader, men det löste sig på olika sätt vill jag minnas t.ex tillfällig övergång till Trilafon tabletter.