Hur lång tid tar det innan effekten kommer på Abilify?

Mer
15 år 11 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #122067 av Zoidar
Jag var hos min läkare idag. Hon hade inga som helst problem med att byta min Zyprexa mot Abilify. Tjoho!  Hon sa att så länge det görs på rätt sätt är det inga problem. Jag trodde att jag skulle få tjata å stå på mig, men det slapp jag. Jag kan ha missbedömt min läkare. Hon är nog rätt bra ändå. Lite ego bara annars bra. Ska ta Zyprexa en tid till innan jag helt kör på Abilify. Hur lång tid tar det innan man får effekt på Abilify?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #122069 av vnv
Låter bra, zoidar!
Lycka Till!
Har ingen egen erfarenhet av Abilify men flera på Viska äter denna medicin...

/vnv
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #122073 av
Ungefär 2 dagar tog det för mig i alla fall......
Mer
15 år 11 månader sedan #122093 av Nissegossen
Ta lång tid på dig, minst ett par mån! Detta med att du ökar dosen på Abilify mer än du sätter ut den andra medicinen.

Ta det lugnt, det går absolut inte på två dar! Jag gjorde så att jag trappade ut långsamt, men var ändå tvungen att gå tillbaka till trilafon! Abilify passar nämligen inte alla! Men lycka till!

Jag själv fick alla känslor tillbaka på Abilify! Detta tyvärr i för stor utsträckning, jag klarade inte av att hantera det!

Hade jag kunnat det hade jag nog varit mycket nöjd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 11 månader sedan #122146 av Zoidar
Tack grabbar! :D

Jag tog min första tablett idag, jag måste säga att jag känt mig lite konstig. Känns lite som jag har druckit lite alkohol. Är lite smått illamående också. Det kanske är vanliga bieffekter i början ...

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 11 månader sedan #122149 av Nissegossen
Jag kände också av att de var ett liknande tillstånd av, att vara lite drucken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum