Zyprexa kanske har förstört mitt liv under 8 år!

Mer
14 år 4 månader sedan #259018 av igelkotten82
Intressant; jag upplever viss ångestprevention med Zyprexa men det är mer att man blir totalt likgiltig till ångesten snarare än att ångesten i sig själv lindras.

Kliver av Zyprexa nu och upplever redan att musik och god mat, även vid en så liten dosskillnad som 2.5 mg, känns mer levande.
  • maran_
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #259053 av maran_
Tur att det inte blivit kvarstående skador för er iaf.
Det har det blivit för mig!Mina värsta mardrömmar har besannats!
Varnar för Seroquel!!Även fast inte alla får som mig,känner jag att det är min skyldighet att varna,när jag fått dessa skador!
Hoppas du mår bättre snart!
Mer
14 år 3 månader sedan #260769 av Derrick
W200i:
"Neuroleptika (som Zyprexa) har tidigare använts en hel del mot ”ospecifik” ångest, det har man i stort sett gått ifrån idag pga biverkningarna. För åtta år sedan trodde man att t ex Zyprexa hade bra effekt mot ångest. "

Det känns dumt att fråga i ett forum när jag får bra svar men jag behöver helst källor, speciellt intressant är att "man i stort sett gått ifrån idag pga biverkningarna". ? Det behöver inte vara skriftlig, bara jag vet var det kommer ifrån.

maran_:
Det lät hemskt att få kvarstående skador :(
Vad fick du för skador av Seroquel?
Och tack!

Alla:
Jag tycker nu att jag kan säga med ganska stor säkerhet att ämnestiteln jag satte var befogad, den har till stor förstört mitt liv. Jag är betydligt piggare nu M.M. Jag kommer att återkomma och berätta mer, jag har lite kvar att sätta ut; om 2-3 veckor beräknár jag att ta sista, och då tar det minst en månad till, och för att veta säkert två månader. De är så satans starka!
På återseende.
/Derrick
Mer
14 år 3 månader sedan #260924 av w200i
Derrick:

Jag läser saker på olika ställen. Alla har (olika) åsikter. Jag har ingen statistik. Alla människor är unika. Personligen tror jag att det är bättre att du själv försöker bilda dig en uppfattning vad som gäller för dig, än att kanske försöka ordna källa på allt.

Som jag tror på ”man ska inte tro på allt som är sant”
Mer
14 år 3 månader sedan #261962 av Derrick
w200i

Det är sant! ;)
Mer
14 år 3 månader sedan #266029 av Derrick
Uppdatering

5 veckor och 2 dagar efter jag hade sänkt från 5 till 2,5 mg Zyprexa så hade fortfarande sömnen inte stabiliserats, jag sov fortfarande 4-5h/natt.
Jag var dock så trött på att vänta och trött i allmänhet, inte bara av sömnbristen, så jag sänkte igen i förrgår och denna gång var det sista steget - 2,5 till NOLL mg!!
Igår var jag lite piggare (eller mer korrekt VAKNARE) och idag är jag ännu vaknare trots att jag inte kunde sova mer än 45 minuter. Min kropp känns lättare m.m.

Studierna har jag inte klarat sköta sedan ca 2 månader tillbaka.

Får se hur det går, det lär vara snålt med sömn i minst fem veckor till alltså!

Hoppas, hoppas, hoppas att jag får tillbaka mina nästan bortglömda energinivåer, förmågor och personligthetsdrag. Om jag fortsätter känna som idag minus sömnbristen så ligger jag nästan på normal för första gången på ca 9½ år.
(Rättning: det vara ca 9½ år sedan jag började med Zyprexa och inte 8 år som rubriken säger.)

/Derrick